YENİ HONDA CİVİC SEDAN ALINIR MI?

 Yeni Honda Civic Sedan Sürüş İzlenimi
 Yenilenen Honda Civic Sedan düzenlenen keyifli bir lansmanla  medya mensuplarıyla buluştu. Aracı Dalaman - Fethiye arasında bir rotada kullandım ve hem konforlu asfalt zeminde hem de kısmen bozuk yollarda da deneyimleme şansı buldum. Şimdi gelin son haftalarda en çok soru aldığım araçlardan biri olan Honda Civic Sedan'ı fiyat, performans gibi önemli başlıklarla ele alalım!
Yeni Honda Civic Sedan basın toplantısından dakikalar önce bir araya geldiğim meslektaşlarımla ilk konuştuğumuz konu fiyat ve döviz kurları oldu. Çünkü her geçen gün artan döviz kuru karşısında hem markanın hem de tüketicinin tadı kaçıyor. Konuştuğum marka yöneticisi dostlarım haklı olarak fiyat belirlemenin, fiyat listesi hazırlamanın gerçekten çok zor olduğunu söylüyor. Üstüne üstlük bu dönemde lansman yapıp satıştan birkaç hafta önce fiyat açıklamak ayrı bir risk. Tüketici ise her geçen yükselen fiyatlar ve bu fiyata katlansa dahi bulamadığı araçlar için üzülüyor. Hal böyle olunca medya mensupları arasında da ilk konuşulan fiyatlar oldu. Meslektaşlarımızla aramızda küçük bir oyun gibi başlayan, sonunda büyük ödülün olduğunu bilmediğim bir yarışın içine girdik. Herkes fiyat tahmini söyledi, kağıda yazıldı ve basın toplantısında açıklanan fiyatlara göre bu satırları yazan kardeşiniz en yakın tahmini yaptı :) Ödül olarak bana verilen, aynı gün noter devri gerçekleştirilen Honda Civic ile poz vermeyi unutmadım tabi ki. Buradan Honda Türkiye'ye çok teşekkür ediyorum.
Yukarıdaki ödül satırlarını okuyup nabzı yükselen, kalp krizinin eşiğine gelen, hemen Honda Türkiye yetkililerini arayan meslektaşlarım için küçük bir notum var; fiyatı doğru tahmin ettiğim bir gerçek, ama ödül kazandığım kısmı sadece şakaydı, sakin olun lütfen :)  Gerçek olan bir konu daha var! Honda Civic Sedan bu piyasaya göre oldukça iyi fiyatlarla satışa sunuldu. Yanlış anlaşılmasın; 374 bin TL ile 440 bin TL arasında değişen fiyatlar çok ucuz demiyorum. Fakat arz sıkıntısı ve döviz kurunun yükselişini düşündüğümde bu fiyatların bir daha yakalanmasının zor olduğunu düşünüyorum. Bakın 12 gün önce lansman yapılırken euro kuru 11.20'ye dayanmıştı. Ben bu yazıyı kaleme alırken ise 11.65'i geçmişti. Dolayısıyla sert bir kur düşüşü gelmezse, önümüzdeki dönemde tüm markaların fiyat listelerinin zamlanacağını kestirmek pek zor değil! Bu nedenle araç beğenen ve almak isteyenlerin ellerini çabuk tutmasında fayda var.
Instagram üzerinden yaptığım paylaşımının akabinde fiyatın haricinde iki konu hakkında bilgi isteyen çok kişi oldu. Birincisi; yeterli stok var mı? İkincisi; alınır mı? Stok konusunu marka yetkililerine sordum. Altını çizdikleri bir nokta var; bu yıl için yurt dışından alınabilecek araç sayısı 3000 adet civarında. Bu nedenle talebe göre şekillenecek bir süreç var. Kişisel olarak çok fazla talep göreceğini ve araçların birkaç gün içinde tükenebileceğini düşünüyorum. Sonuç ne olur bekleyip göreceğiz. Gelelim ikinci konuya; alınır mı? Her zaman söylediğim gibi alınacak modele karar vermek ihtiyaca ve kişinin zevkine göre değişir. Mesela ben aracın görünümünü (arka tasarımı daha az olsa da) çok beğendim. Instagram gönderimin altına gelen yorumların ve mesajların büyük bölümü de beğenenlerden oluşuyordu. Ama önceki kasayı daha şık bulan Honda kullanıcısı takipçilerim de vardı. Çok normal çünkü herkesin bakış açısı, yaklaşımı ve ihtiyacı bir değil. Bu nedenle aracı rakipleriyle kıyasladığımda, tasarımı, sunduğu donanım ve teknolojisiyle iyi bir seçenek olduğunu düşünüyorum.
Honda’nın en uzun ömürlü modeli olan ve dünya çapında 24 milyondan fazla satış adedi başarısına ulaşan Civic, tamamen yenilenen 11’inci nesliyle karşımıza çıktı ve iki motor seçeneğiyle tanıtıldı. 182 beygirlik 1.5L VTEC Turbo benzinli motorun yanı sıra 129 beygirlik 1.5L VTEC Turbo ECO LPG versiyonu da bulunan aracın Türk tüketicisine özel olarak hazırlandığı belirtildi. Otomobilin LPG'li versiyonu Premium, Elegance ve Executive+ donanımlarıyla, benzinli versiyon ise Elegance ve Executive+ donanımlarıyla satışa sunuluyor. Ben benzinli modeldeki iki versiyonu kullandım. 182 beygirlik motorun tepkileri oldukça hızlı, CVT şanzımanla uyumu da tatminkar. 0-100 km/s hızlanmasını 8.1 saniyede tamamlıyor ve karma kullanımda yakıt tüketim ortalaması 6,7 litre. Özellikle sürüş bölümünde Yeni Honda Civic Sedan'ın oldukça sessiz bir kabin sunduğunu, bozuk zeminli yollarda beklentimin ötesine geçecek kadar darbe sönümlediğini belirtmeliyim. Kabin ferah, ön konsol boyunca bir kapıdan diğerine uzanan metal petek dokulu tasarım dikkat çekiyor. Tüm Civic versiyonlarında sürücü ve ön yolcu için sunulan yeni gövde dengeleyici koltuklar rahatlığı artırıyor.  
İlk nesli 1972 yılında satışa sunulan, yaklaşık 50 yıl boyunca dünyanın 170 ülkesinde 24 milyondan fazla satış adedine ulaşmayı başaran aracın bagaj hacmi 512 litre. Yeni nesil Civic’in tüm versiyonları, 7 inç renkli TFT ekrana sahip dijital göstergelere sahip. Executive+ versiyonun benzinli motor seçeneğinde ise Civic'te ilk kez sunulan tamamen dijital LCD gösterge sunuluyor. 10,2 inçlik yüksek çözünürlüklü tam renkli LCD ekran, tamamı direksiyon simidinden kişiselleştirilebilen çeşitli bilgileri gösteriyor. Civic’in Premium ve Elegance versiyonları standart olarak 7 inç renkli dokunmatik ekrana sahip yeni bir ses sistemi ile donatılırken; Executive+ versiyonunda tamamen yeni 9 inç HD renkli dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi bulunuyor. Civic Sedan’ın standart olarak tüm donanım paketlerinde Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu olan bilgi-eğlence sistemi sunulurken; ayrıca Executive+ versiyonunda akıllı telefonlar için kablosuz şarj özelliği de yer alıyor. Executive+ donanım paketinde, ön konsolda iki adet USB girişi bulunuyor. 
 Yeni nesil Civic Sedan'da sunulan Honda SENSING teknolojisi ile önceki nesilden iki kat daha geniş (50 derece yerine 100 derece) alanı tarayan ön kamera kullanılıyor. Ayrıca diğer güvenlik donanımlarına ek olarak Executive+ paketinde sunulan ve sağ yan ayna altına monte edilen kamera ile çalışan Lanewatch özelliği sayesinde yolun sağ tarafı multimedya ekranında görüntülenebiliyor. Yine önceki nesil ile kıyaslandığında burulma rijitliğinde yüzde 8 ve bükülme rijitliğinde ise yüzde 13 daha sert yapı dikkat çekiyor. Tüm  donanım seçeneklerinde; Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD) ve Fren Yardımcısı ile birlikte 4 tekerlekten disk frenler standart olarak sunuluyor. 
Yeni Civic Sedan; yeni Metalik Sis Mavi, yeni Metalik Meteor Gri, yeni Metalik Kiraz Kırmızı, Platin Beyaz, Metalik Gümüş Gri ve Kristal Siyah olmak üzere üçü yeni toplam altı farklı gövde rengiyle ve aşağıdaki fiyatlarla satışa sunuldu.

VTEC Turbo ECO (LPG)
Premium ECO – 374 bin TL
Elegance ECO – 410 bin TL
Executive+ ECO – 440 bin TL

VTEC Turbo (Benzin)
Elegance – 402 bin TL
Executive+ – 435 bin TL

Daha yeni Daha eski