Maserati Levante Hybrid Türkiye’de
100 yılı aşkın tarihi boyunca performanslı ve lüks otomobilleri dünya yollarıyla buluşturan Maserati’nin, elektrifikasyon stratejisinin önemli adımlarından biri olan Levante Hybrid, Türkiye’de satışa sunuldu. “SUV’ların Maserati”si, hibrit teknolojiyi yansıtan mavi renkli tasarım detayları, Trident (üç dişli mızrak) logosunun yer aldığı ön ızgarasından başlayarak iç ve dış tasarımındaki yenilikçi stil unsurları ile dikkatleri çekiyor. Levante Hybrid’de, 4 silindirli, 2,0 litrelik benzinli motor, yavaşlama ve fren anında oluşan enerjiyi geri kazandıran 48 Volt hibrit sistemle bir arada kullanıyor. Yoluna hibrit motorla devam ederken; DNA’sına da sadık kalan Maserati, en üst seviyede performans ile üstün yakıt tasarrufu sağlamayı hedefleyen bir çözüm sunuyor. Daha az yakıt tüketimi ile daha yüksek performans sunan hibrit sistem, benzinli V6 ile eşdeğer bir performans sunuyor ve önemli oranda yakıt tasarrufu sağlıyor. Bu da Levante Hybrid’i benzinli veya dizel Levante versiyonlarından daha verimli hale getiriyor.
Levante’nin motoru 330 HP güç ve 450 Nm tork üretiyor. Maksimum torkunu 2.250 d/d’de üreten motor henüz 1.750 d/d’de maksimum torkunun yüzde 90’ını kullanıma sunuyor ve bu değerlerle dört tekerlekten çekişli Levante Hybrit’i sadece 6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Aynı zamanda 240 km/s maksimum hıza da olanak tanıyor. Levante Hybrid, V6 benzinli ile eşdeğer ve dizelden daha yüksek güç üretiyor. Dizel versiyondan daha yüksek beygir gücü üreten sistem, 165 HP/lt ile benzinliden daha yüksek litre başına güç üretimine sahip, WLTP normuna göre 231-252 gr/km CO2 emisyon değerine ulaşıyor ve 350 HP V6 versiyonuna kıyasla yüzde18’nin üzerinde yakıt tasarrufu sağlıyor.
Levante’nin tasarımı, coupe çizgileri, beş kişilik iç mekan ve aerodinamik verimliliği bir araya getiriyor. Dikkat çekici ön ızgaranın da etkisiyle “SUV’ların Maserati’si” uzaktan bile rahatlıkla fark ediliyor. 2021 model yılı için güncellenen yenilikçi ön ızgara bu versiyonda krom olarak kullanılıyor.
“Azzurro Astro” adı verilen yeni metalik üç katmanlı mavi renk ile tanıtılan Levante Hibrit’te, tıpkı Ghibli’de olduğu gibi bazı ayrıntılar kobalt mavisi ile vurgulanıyor. Maserati bu renk ile hibrit versiyonları diğer modellerden ayrıştırıyor. Kabin içinde yüksek çözünürlüklü ve gelişmiş grafiklere sahip 8,4 inçlik ekran, uygulanan tasarım sayesinde havalandırma ızgaralarıyla birlikte bütünleşerek kavisli tek bir ekran gibi görünüyor. Ekranın hemen altında ise zarif tasarımıyla iklimlendirmeye ait kumanda paneli bulunuyor. Gösterge panelinin ortasında 7 inç büyüklüğünde bir TFT bilgi ekranı bulunuyor. Bunun her iki yanında analog, ancak modern ve güncel grafiklerle büyük boy hız ve devir göstergesi yer alıyor. Parlak ve mat siyah renklerin dönüşümlü olarak uygulanmasıyla elde edilen efektler modern görünümü destekliyor.
Dışarıdan bakıldığında mavi renk; üçlü yan havalandırma kanalı, fren kaliperleri ve C sütunu logosunu süslüyor. Aynı renk koltukların dikişlerinde olmak üzere iç mekânda da kullanılıyor. Levante Hibrit, yeni logolarla özel bir görünüme de kavuşuyor. Otomobilin C sütununda üç dişli mızrak logosu yer alırken; GT logosu üçlü yan hava kanallarının üzerini süslüyor. Levante’nin hibrit versiyonuna yeni bir bagaj kapağı üzeri logosu eklenirken; bilgi-eğlence sistemindeki logo da yenileniyor. Levante Hybrid, müzik keyfini de de en üst seviyeye taşıyor. Kabin içinde standart olarak; 8 hoparlörlü 600 Watt gücünde ses sistemi sunuluyor. Harman Kardon Premium ve Bowers & Wilkins Premium Surround ses sistemleri de isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor. Levante Hibrit, Maserati’nin Q4 Akıllı Dört Tekerlekten Çekiş Sistemi ile donatılıyor. Sistem, düşük tutuşa sahip yol koşullarında bile Maserati’nin geleneksel arkadan itiş sisteminin avantajlarını sağlıyor. Normal sürüş koşularında torkun tamamını arka aksa aktaran Q4 sistem, daha kaygan yüzeylerde veya arka tekerleklerin tutunma zorluğu yaşadığı sürüş koşullarında sistem büyük bir hızla reaksiyon gösteriyor ve 150 milisaniye gibi kısa bir sürede torku 50:50 oranında olacak şekilde ön ile arka aks arasında paylaştırıyor. Akıllı tork dağılımına sahip Q4 Akıllı Dört tekerlekten Çekiş Sistemi her zaman devrede olup tork dağılımını sürüş koşullarına göre büyük bir hızla ayarlıyor. Tork dağılımındaki değişiklik hissedilmese de sistemin etkinliği ekrandan anlık olarak izlenebiliyor. Standart olarak sunulan arka akstaki Sınırlı Kaymalı Diferansiyel (LSD) ise tüm sürüş koşullarında optimum tutuş sağlıyor. Asimetrik kilitleme özelliği, güç altında yüzde 25 ve serbest kaldığında yüzde 35 kilitlenme sağlıyor. Torque vectoring özelliği ise LSD ve Q4 Akıllı Dört Tekerlekten Çekiş Sistemi ile birlikte sportifliğe ve sürüş keyfine katkı sağlıyor. Sistem virajlarda iç tekerleğe hafif bir frenleme kuvveti uygularken dış tekerleğe daha fazla tork aktarıyor.Maserati Levante Hybrid, ülkemizde 1.931.366 TL’lik başlangıç fiyatıyla satışa sunuluyor.