FIAT EGEA HYBRID VE DİZEL OTOMATİK TEST SÜRÜŞÜ

Güzel bir sürpriz olarak kısa süre önce üretileceği açıklanan Egea Hybrid'in gelmesini sabırsızlıkla bekliyordum. Hybrid Egea'yı sürpriz olarak tanımlıyorum çünkü Egea ile ilgili bana gelen soruların başında otomatik şanzımanın ve tabii ki dizel-otomatik versiyonun akıbeti geliyordu. Hal böyle olunca otomatik şanzımanı beklerken Egea Hybrid'le tanıştım. Üstelik marka harika bir rota ve organizasyonla heyecan yaratan Fiat Egea Hybrid'i ve dizel-otomatik Egea'yı aynı program içinde tanıttılar.
Program şöyleydi: Medya mensupları olarak Tofaş Genel Müdürlük binasındaki PCR testi sonrası 1.6 Multijet II 130 HP’lik dizel-otomatik sedan Egea'ları teslim aldık ve hikayenin kahramanı Egea Hybrid'i kullanmak için Çanakkale'ye doğru yola çıktık. İstanbul'dan Çanakkale'ye küçük bir mola vererek yaklaşık 4 saatte vardım. Hemen belirteyim Çanakkale'den İstanbul'a dönüşü de yine aynı araçla yaptım. Yani dizel-otomatik Egea'yı uzun süre kullanma fırsatı buldum. Otomatik şanzıman çok ani hareketlerde sadece birkaç defa sert vites seçişleri yaptı. Bunun dışında yaklaşık 8 saatlik sürüş esnasında oldukça rahat ettim ve çok yavaş gitmememe rağmen tutumlu bir sürüş gerçekleştirdiğimi söylemeyim. Ortalama yakıt tüketimim 4,6 litre civarındaydı.
Gelelim Egea Hybrid'e. Çanakkale'de ilk gün önce yeşillikler içinde patika yollarda, ardında şehir içi trafiğinde Egea Hybrid'i kullandık. İkinci gün ise biraz daha hızlı bir rotada, ilk kez geçtiğim 1915 Çanakkale Köprüsü'de dahil olmak üzere keyifli bir rotada Egea Hybrid test sürüşünü gerçekleştirdik. Özellikle şehir içi yollarda birçok kişinin dikkatini çekti Egea Hybrid'ler. Öyle ki bir mola yerinde yanımıza gelip araç hakkında bilgi isteyenler dahi oldu. Hatta medya mensubu sanarak Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç'a sorular yönelten, fiyat ve satış konusunda detaylı bilgi alanlar sayesinde "sıcak satış" esprisiyle tebessüm ettik. Düşünsenize yolda giderken bir araç görüp duruyorsunuz, bilgi almak için sürücünün yanına gidiyorsunuz ve siz farkında değilsiniz ama konuştuğunuz kişi marka direktörü :) Gerçekten benim açımdan unutulmaz bir anı oldu!
Egea Hybrid test sürüşünün benim için bir diğer önemli noktası da Bursa'da üretilmesi ve ilk kez bizler yani Türk medya mensupları tarafından kullanılmasıydı. Tabii ki bu test sürüşüne Fiat merkezini yani İtalyanları ikna etmek kolay olmamış, fakat uzun uğraşlar sonucu başarılmış. Bu noktada verilen mücadele için başta Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç olmak üzere tüm Fiat Türkiye ekibini tebrik etmek gerek. Avrupalı meslektaşlarımız en erken Mayıs ayında aracı kullanabilecekler.
Basın toplantısı öncesinde Egea Hybrid'in verilerine göz attığımda 48V hibrit teknolojisini görmüştüm ve şu an ülkemizde birçok markanın kullandığı Mild Hybrid modellere bir yenisinin eklediğini düşünmüştüm. Ama detayları öğrendikçe durumun biraz farklı olduğunu anladım. Şöyle ki Mild Hybrid araçlar sadece elektrik sürüşle yol alamıyorlar. Ama Egea Hybrid 3 kilometre sadece elektrikli sürüşe imkan tanıyor ve bu noktada Mild Hybrid modellerden ayrılıyor. Ayrıca göstergeyi takip ettiğinizde zaman zaman 60-70 km/s hızlarda dahi kısa süreli de olsa sadece elektrik motoruyla gittiğinizi görebiliyorsunuz. Bu bakımdan aracın teknolojisini, ilk defa kullanılan 7 ileri DCT şanzımanın uyumunu ve şehir içinde elde ettiğim 4.3 litrelik tüketim değerini beğendim. 
Biraz genel bilgiler verecek olursam; Egea Hybrid, Sedan, Hatchback, Cross ve Cross Wagon gövde tiplerinde sunuluyor. Egea Hybrid, performansını yeni nesil 130 HP güç ve 240 NM torka sahip, 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor. Egea’daki hibrit teknolojisi; aracın sessiz, akıcı, yakıt harcamadan, %100 elektrikli modda kalkış yapabilmesine (e-launch) ve düşük devirde tamamen elektrikli modda ilerlemesine (e-creep) imkan sağlıyor. Otomobil, sadece elektrik motorun gücü ile yoğun ve sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmadan ilerleyebiliyor (e-queueing). Araç tamamen elektrik modunda park edilebiliyor (e-park). 7 ileri otomatik vitesli Egea Hybrid, 0-100 km hızlanmasını 8,6 saniyede tamamlarken yakıt tüketiminde de önemli bir avantaj sağlıyor ve  şehir içi kullanımda 100 km.de 5,0 lt’lik (WLTP) tüketim değerine  ulaşıyor. Egea’daki hibrit teknolojisi, yine Fiat modellerinde bir ilk olarak, sürüş sırasında benzinli motoru tamamen kapatarak WLTP çevriminin yüzde 47’sinin benzinli motor çalıştırılmadan tamamlanabilemesini sağlıyor. Bu oran şehir içi çevrimde yüzde 62’ye kadar çıkabiliyor. 
Egea Hybrid, Easy (Sedan) / Street (Hatchback ve Cross), Urban ve Lounge olmak üzere 3 farklı donanım seviyesinde otomatik şanzımanla 509.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Sınırlı sayıda hibrit motor seçenekli Egea markanın online satış kanalı https://online.fiat.com.tr/  üzerinden ön satış kampanyası ile satışa sunuluyor ve Tofaş’ta geliştirilen bağlantılı araç teknolojisi FIAT Yol Arkadaşım Connect online rezervasyon gerçekleştiren ilk müşterilere hediye edilecek. 

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY