YENİ MERCEDES-BENZ C-SERİSİ TESTİ

Yeni Mercedes-Benz C-Serisi Türkiye'de!
 1982 yılından günümüze kadar toplam 10,5 milyon kişiye ulaşan Mercedes-Benz C-Serisi yenilendi. Son on yılda markanın en çok satan modeli olan C-Serisi'nin yeni neslini İzmir-Aydın arasında bir rotada kullandım. 2014 yılında pazara sunulan selefinin bugüne kadar Sedan ve Estate gövde tipiyle 2,5 milyon adedin üzerinde satıldığını düşünürsek, Yeni Mercedes C-Serisi'nden beklentilerin büyük olduğunu söyleyebiliriz. Gelelim aracın detaylarına...

Satış başarısından da anlayabileceğimiz üzere C-Serisi her zaman alımlı bir araç olmuştur. Özellikle tasarım açısından her zaman sınıfının hakkını veren, hatta bir üst sınıfa göz kırpan bir model olmayı başarmıştır. Bu nedenle gerçekten beğendiğim bir otomobildir ve benim için maskülen çizgileriyle cesurca hedefine oynayan bir prestij sembolüdür. Yeni nesliyle de ağabeyi Mercedes-Benz S-Serisi'nden izler taşıdığını görüyoruz. Kısa ön tampon-tekerlek mesafesi, uzun dingil aralığı ve geleneksel bagaj çıkıntısıyla sportif bir görünüm yakalanmış.  Markaya özgü ön ızgara tüm versiyonlara merkezi olarak konumlandırılmış bir “Yıldız”a sahip. AMG tasarım konseptinde krom “Yıldız” ile elmas desenli ızgara kullanılıyor. 
Arka tasarımda C-Serisi’nin Sedan gövde tipinde ilk kez iki parçalı arka aydınlatma grubu tasarımı kullanılması dikkat çekiyor. Arka aydınlatma grubunun gece sürüşlerinde çok güzel göründüğünü de belirtmeden geçmeyeyim. “Metalik Spektral Mavisi”, “Metalik Yüksek Teknoloji Gümüşü” ve “Designo Metalik Opalit Beyazı” olmak üzere üç yeni renkle satın alınabilen W206 kasa kodlu C-Serisi’nin 18-19 inç jant seçenekleri bulunuyor. 
Yeni Mercedes C-Serisi Edition 1 AMG adındaki ilk üretime özel bir donanımla satışa sunuluyor.  Otomatik bagaj kapağı kapatma sistemi ve KEYLESS-GO ve AMG tasarımı gövde rengi bagaj üstü spoyleri, sportif bileşenleri oluşturuyor. Araçta DIGITAL LIGHT standart olarak sunuluyor. Devrim niteliğindeki bu far teknolojisi, yardımcı işaretlerin veya uyarı sembollerinin yola yansıtılması gibi yeni fonksiyonlar sağlıyor. DIGITAL LIGHT ile her bir farda üç adet çok güçlü LED’e sahip bir ışık modülü bulunuyor. Söz konusu LED’lerin ışığı 1,3 milyon mikro ayna yardımıyla kırılıyor ve yönlendiriliyor. Böylece araç başına 2,6 milyon pikselin üzerinde çözünürlük sağlanıyor. Araçtaki kamera ve sensörler, trafikteki diğer paydaşları algılıyor, güçlü bilgisayarlar verileri ve dijital haritaları milisaniyeler içinde değerlendiriyor ve farlara, şartlara uygun aydınlatma komutunu veriyor. Böylece diğer trafik paydaşlarının gözünde parlama yapmadan, mümkün olan en iyi aydınlatma performansı elde ediliyor. 
Yeni Mercedes-Benz C-Serisi'nin iç mekanında kalite hissi çok yüksek. Yeni S-Serisi gibi yeni C-Serisi de ikinci nesil MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sistemi ile donatılmış. Göstergenin ve orta ekranın 6 derece kadar eğimli yapısı sürücü odaklı ve sportif bir görünüm sağlıyor. Sürücü kokpitini yüksek çözünürlüklü, 12.3 inçlik bir LCD ekran domine ediyor. Araç fonksiyonlarını ise 11,9 inçlik dokunmatik ekran üzerinden yönetiyorsunuz. Ekranların görünümü, üç ekran teması (Zarif, Sportif, Klasik) ve üç mod (Navigasyon, Asistan, Servis) ile kişiselleştirilebiliyor. Ön koltukların opsiyonel masaj fonksiyonunun etki alanı genişletilmiş ve tüm sırt bölgesini kapsıyor. Sürücü tarafında dört motorlu bir titreşim masajı da bulunuyor. Ayrıca ilk kez arka koltuk ısıtması da sunuluyor.
Yeni Mercedes C Serisi Nasıl
Otomobilin performansıyla ilgili bilgilere gelirsek aslında konuşulacak çok şey. Yeni C-Serisi’nde 20 hp ek güç ve 200 Nm fazladan tork kullanımı sunan ikinci nesil entegre marş jeneratörüne (ISG) sahip dört silindirli benzinli motor (M 254) ilk kez kullanıma sunuluyor. 204 beygir güç üreten 1.5 litre motor ilk çalışmada biraz gürültülü olsa da, otomobili 7.1 saniyede 100 km/s hıza ulaştırıyor. Karma kullanım fabrika verisi yakıt tüketim ortalaması 6,9 litre. Ben pek gaz pedalından ayağımı çekmediğim için 9,5 litrenin altına düşemedim :) Kızmayın bana; 9G-TRONIC şanzımanın motorla uyumu harika olunca gaz pedalına yüklendiğinizde çok net cevaplar alıyorsunuz ve sık sık tekrarlamak istiyorsunuz! Özellikle virajlı yollarda yere çok sağlam bastığınızı anlıyorsunuz. Araçla manevra yapmak da çok kolay. Sanırım arka aks yönlendirmesinin bu güven duygusunda payı büyük.
Şöyle özetleyeyim; Yeni C-Serisi, opsiyonel olarak satın alınabilen arka aks yönlendirme ve bununla birlikte ön aksta daha direkt çalışan direksiyon sistemiyle çok daha çevik ve stabil bir sürüş sunuyor. Arka akstaki 2,5 derecelik yönlendirme açısı, dönüş çapını 40 cm azaltarak 11,05 metreye düşürüyor. Arka aks yönlendirme ile sürüş konseptinden bağımsız olarak 2,35 yerine 2,3 (4MATIC ve konfor direksiyon ile) tur olmak üzere daha düşük direksiyon turu manevra kolaylığı sağlıyor. 60 km/s’nin altındaki hızlarda, manevralarda, arka tekerlekler ön tekerleklerin açısına göre 2,5 dereceye kadar aksi yönde yönlendiriliyor. Dingil mesafesi sanal olarak kısalıyor ve aracın daha çevik olmasını sağlıyor. 60 km/s’nin üzerindeki hızlarda arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yönde 2,5 dereceye kadar yönlendiriliyor. Dingil mesafesi sanal olarak uzarken, özellikle yüksek hızlarda daha dinamik ve daha stabil bir sürüş karakteri oluşuyor. 
Mercedes C Serisi Test Sürüşü
Tamamen yenilenerek çok sayıda ilki bünyesinden barındıran Yeni Mercedes-Benz C-Serisi, 977.000 TL’den başlayan fiyatlarla 22 Kasım'dan itibaren Türkiye’de satışa sunuluyor. Ama şunu belirtmem de fayda var; bu fiyat açıklandığında euro kuru 11 TL idi. Şu an ise 12.48 TL gözüküyor. Bu nedenle bayilerde talep patlaması olacağını, çok fazla kişinin aracı satın almak için isim yazdırarak sıraya gireceğini düşünüyorum. Kısacası almak isteyen elini çabuk tutsun :)

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY