SsangYong Actyon Sports testi

Her geçen gün daha da artan pick-up rekabetinin iddialı üyesi SsangYong Actyon Sports, sıra dışı burun yapısı, konforlu iç mekânı ve rakiplerinden makul fiyatıyla son derece etkileyici. Deneyimli Şahsuvaroğlu distribütörlüğünü de unutmamak gerek.

 
Son yıllarda kullanıcı profili değişen segmentlerin başına pick-up’lar geliyor. Çok yakın zamana kadar sadece iş amaçlı olarak kullanılan, kırılgan olmayan yapıları nedeniyle tercih edilen, donanımlarından ziyade sağlamlıklarıyla göz dolduran bu araçları kullananlar da amaçları da değişti.


Artık çok daha güzel görünümlü, SUV’lara iyi bir alternatif olan, çok amaçlı olarak kullanılabilen, konforlu, donanım listeleri binek otomobilleri aratmayan pick-up’lar gözde. Kırsal kesimde daha fazla kullanılan bu araçlar kendilerini öyle bir yenilediler ki, artık şehrin en lüks restoranlarının otoparklarında bile onlara rastlamak mümkün. Sürücüsünün bayan olduğunu görürseniz de hiç şaşırmayın.
Kısa sürede büyük bir atılım yapan pick-up segmentinde irili ufaklı birçok firma kıyasıya yarışıyor. Artık bu rekabete damgasını vurabilecek bir rakip daha var. Ülkemizde 2,5 ay gibi kısa bir sürede 500 araç satmayı başaran SsangYong’un, Actyon Sports adlı pick-up’ı Türkiye’de ilk olarak evo sayfalarına konuk oluyor. Tıpkı iki ay önceki SsangYong modeli Kyron gibi. Hali hazırda 23 bayisi bulunan markanın sene sonuna kadar 40 bayiye ulaşması amaçlanıyor. 2008’deki satış hedefiyse 5 bin araç. İlk taleplerden anladığımız kadarıyla bu hedefin büyük bölümünü Actyon Sports gerçekleştirecek.

Dış dizaynda köpek balığını andıran burun tasarımıyla eşsiz bir görüntü yakalanmış. Evet bizce ülkemizde satışa sunulan pick-up’ların içerisinde en iddialı burun tasarıma sahip araç Actyon Sports. Gerçekten çok agresif ve etkileyeci.

Aracın direksiyonuna geçtiğimizde beğenimiz bir kat daha arttı. Kokpitte her şey yerli yerinde diyebiliriz. Karmaşık hiçbir şey. İlk bakışta dahi işçilik ve malzeme kalitesinin ortalamanın üzerinde olduğunu anlayabiliyorsunuz.

2.0 litre 141 HP’lik dizel motor o kadar sessiz çalışıyor ki, açıkcası bu kadarını beklemiyorduk. 1800 ile 2400 d/d arasında maksimum tork oranı 310 Nm’yi açığa çıkaran Actyon Sports, karma tüketimde 100 kilometrede ortalama 8 litre yakıt harcıyor. Direksiyon üzerinde dizel pick-up’lardan alıştığımız vibrasyon yok denecek kadar az. Sürücüsüne güven veren aracın yol tutuşu da gayet iyi. Kapalı kasalı araçta arka görüş biraz kısıtlı, ama açık kasada bu sorun yok.

Genel bir değerlendirme yapacak olursak; SsangYong Actyon Sports’dan bu kadar iyi bir performans beklemiyorduk. Rahatlığıyla bizi şaşırtmayı başaran araç, segmentinin önemli bireylerinden olacağını işaret ediyor. Rakiplerine oranla fiyat avantajı da bulunan aracın manuel vitesli 4x4 versiyonun etiketi 20 bin 927 Euro (+1282 YTL plaka masrafları) olarak belirlenmiş. Sunduğu donanıma oranla makul bir fiyata sahip olan aracın Şahsuvaroğlu güvencesiyle satılması da büyük bir avantaj.

Anonim dedi ki...

Gerçi aracı yeni aldım ama kullanırken binek araçtan hiç farkı yok. Bunda rakiplerindeki makas yapısı yerine arkada amortisör kullanılmış olmasının etkisi büyük. Bu tür araç düşünen herkese tavsiye ederim.

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY