BMW X3 2.0d testi

X=3 ise BMW=2.0d
Son yılların aranan ikilisi “dizel-otomatik” seçeneklere, 2.0d motoru ve otomatik şanzımanıyla iyi bir alternatif olan X3, göz dolduruyor.

Sakın yanlış anlaşılmasın ama artık bazı modeller için kimse araç sınıflandırması yapamıyor. Yapanlar da zevklerine göre sıralamalara yer veriyor. “Hangi araç hangi sınıfa dahil; hangi araç o segmentte değil?” diye tartışmalar bile var otomobil forumlarında. SUV, Crossover gibi üzerinde tam olarak mutabakat sağlanamayan segmentlere, BMW gibi aracına göre segment yaratarak büyük farklılıklara imza atan firmalar yenilerini ekleyince işler iyice karıştı. SAV sınıfına giren X3 modeliyle önemli başarılar yakalayan firma, rakiplerinden önce davranmanın meyvelerini çoktan yedi ve hâlâ devam ediyor diyebiliriz. Volkswagen’in Tiguan’ı ve Mercedes’in GLK’yı biraz geç de olsa üretmeleri, BMW X3’ün ne kadar ciddi bir rakip olduğunun en büyük göstergelerinden.



Daha önce 150 HP güce sahip motorun biraz ağır kaldığını söyleyen birçok kişi vardı. 177 HP’ye yükseltilmiş güce sahip dört silindirli dizel motorla yol alan BMW X3 daha atak bir araç olmuş. 350 Nm’lik hatırı sayılır tork oranını 2000 devirden itibaren sunması da gücünü pozitif yönde etkiliyor. Son yıllarda oldukça talep gören ayrılmaz ikili, dizel-otomatik dostluğuna ayak uyduran aracın rahatlığı üst düzeyde. Otomatik şanzımanla uyum içerisinde çalışan motordan klasik BMW sesi geliyor. Geçişleri hissettirmeyen şanzıman başarılı.10.2 saniyede 100 km/s hıza ulaşan BMW X3 performansıyla tatmin ediyor. Boş ağırlığı 1740 kg olan araç, dizel ve otomatik olmasına rağmen, birçok otomobilden daha hızlı ve daha rahat. Ağabeyi X5’in aksine müsrifliği de sevmeyen X3, 100 kilometrede ortalama şehir içinde 9.6 litre, şehir dışında 5.9 litre ve karma olarak 7.2 litre motorin tüketiyor.
Cüssesine oranla yola tutunması başarılı olan araç, kolay kolay stabilitesini bozmuyor. Tabii bunda DSC sistemi dahilindeki Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) sisteminin etkisi de büyük. Gerektiğinde tekerleklerin hafifçe patinaj yapmasına izin veren sistem, kar gibi zor şartlarda bile BMW X3’ün rahat ve yumuşak bir şekilde kalkmasını sağlıyor..

Vitesinin hemen önüne yerleştirilen düğmeyle DTC’yi kapatmak da mümkün. Ayrıca bu düğmeye biraz daha uzun süreyle basıldığında BMW’nin diğer modellerinde olduğu gibi DSC sistemi de devre dışı bırakılabiliyor. Ama hemen belirtelim bunu pek denemeyin. Hızla gelen bir boğanın ayağının kaymasını göz önüne getirin, ne demek istediğimizi daha iyi anlayacaksınız. Bu şekilde aracı kontrol etmek pek kolay olmuyor.

Uzunluğu 4569 mm, genişliği 1853 mm ve yüksekliği 1674 mm olan BMW X3’ün iç mekanı çok geniş. Yeni çıkan birçok modelin şatafatlı görünüm elde etmek için karışık kumanda düğmelerinle donatılmış kokpitlerine inat, aracın iç mekânı sade ve şık. Markanın izlerini taşıyan direksiyon ve kaliteyi yansıtan deri koltuklar göze çarpan noktalar oluyor. Yeterli eşya gözü bulunan araçta sadece cep telefonumuza uygun bir yer bulamadık dersek kimse bize kızmasın.
Genel olarak baktığımızda iyi bir seçenek olarak göze çarpan BMW X3, tutumlu ve rahat bir otomobil. Aracın premium donanımlı olanının yanı sıra baz donanımlı 2.0d versiyonu da mevcut. Aradaki fiyat farkıysa 7500 Euro civarında. Bunların dışında X3’ün 218 HP’lik altı silindirli 3.0d ve X5’de de kullanılan 286 HP’lik 3.0sd seçenekleri de bulunuyor. Ayrıca BMW’ye özgü uzun opsiyon listesini de unutmamak gerekir.
Daha yeni Daha eski