Honda Civic Hatchback 1.8 testi



Honda’nın kompakt sınıftaki hatchback’i Civic’e baktığımızda ilk aklımıza gelen gelecekten haber veren, bizden çok ileride bir teknolojiyi ve zamanı vurgulayan bir nevi bilim kurgu filmleri oluyor. Tıpkı o filmlerdeki gibi her an uçaçağını zannettiğimiz otomobilin kontağını çevirdiğimizde gerçeği anlıyoruz ve kısmen de olsa rahatlıyoruz. Gelecekten fırlayıp, zaman tüneli içerisinde iyi bir performans ve yola tutunma sergileyerek günümüze gelmiş izlenimini veren Honda Civic Hatchback sıradışı tasarım çizgisiyle hemen dikkat çekiyor.


Futuristik Civic Hatchback ile Maslak’taki binamızdan çıkıp Bağdat Caddesi’ne doğru yol alıyoruz. Sıcak havanında etkisiyle olsa gerek araç içinde çeşitli benzetmeler yapıyoruz. Bunlardan en beğendiklerim “Çiyan gibi otomobil” ve “Cafe-Racer” benzetmeleri oluyor. Trafik keşmekeşinden sıyrılarak Zincirlikuyu’dan başlayan Boğaz Köprüsü OGS gişeleri için kuyruğa giriyoruz. Adı üstünde “Otomatik Geçiş Sistemi”. 4-5 kilometrelik kuyruk normal sayılması gerekir. Ne OGS, ne de KGS bu köprülerdeki trafik keşmekeşini çözemedi. Bu konuya acilen parmak basılması gerekli. Neyse biz memleket meselesini boş verelim, Civic’imize geri dönelim. Çünkü Honda Civic Hatchback tüm bu trafiğe sessiz kalıyor. Sadece ve sadece dinliyor.
Görünüşünün aksine oldukça sakin duruyor. Ta ki gişeleri geçip gaz pedalına yükleninceye kadar... İşte bu dakikadan sonra görünüşünün neden bu kadar agresif olduğunu açıklarcasına ileriye doğru hızlıca atılıyor. Düşük devirleri sevmediğini her fırsatta hissettiren Civic Hatchback, hızlanma komutlarına tabiri caizse bayılıyor. Kendinden geçiyor, durmadan gaz istiyor. Motor sesini tam olarak duymak için ise, buz gibi Sibirya soğuğu üfleyen klimayı biraz kısmak gerekiyor.

Honda Civic Hatchback, sürücüsünü fazla yormadan yüksek süratlere çıkabiliyor. Özellikle agresif kullanımdan hoşlanan genç sürücülerin dikkatli olması gerekli. Çünkü kadrana bakmadığınız sürece kaç kilometre hızla gittiğinizi anlamıyorsunuz. Yani hızı hiç belli etmiyor. Birara kadrana baktıktan sonra gözlerime inanamadım. Sanki 100 km/s hızla gidiyordum fakat hayli hayli bu hızı aşmışım. Neyseki çabuk farkına vardım, tekrar hız limiti dahiline döndüm.

Geometrik formlar

Bağdat Caddesine yaklaştığımda her durduğum ışıkta meraklı bakışlarla izlendiğimi hissediyordum. Bence Civic Hatcback birçok insanın sahip olmak isteyeceği ama dış tasarımının çok farklı olmasından dolayı pek de almaya cesaret edemeyeceği bir otomobil gibi duruyor. Farlar ön burun kısmını çepeçevre sarmış. Karaşimşek konuşurken ön kısmında oluşan kırmızı ışıklardan Civic Hatchback’te de var sanki. Bir de “Geleceğe Dönüş”deki araca da hafiften benziyor. Honda Civic Hatchback’de geometrik formlar bol miktarda kullanılırken, sis farları ve egzoz çıkışlarının üçgen şekilleri farklı görünümü perçinliyor.

Honda Civic Hatchback’in yatık burnu sportifliğe katkıda bulunuyor ama özellikle dar sokaklarda dönerken ve park ederken biraz dikkat etmek gerekiyor. Zaten spoyler formlu arka camı ve tavan direkleriyle kısıtlı bir görüş alanına sahip otomobil bayan sürücüleri biraz daha fazla zorlayabilir. Civic Hatchback’in kalitesine yakışmayan ve ucuz malzeme hissi veren kapı kolları bizi biraz üzdü. Eğer bu olumsuzluğu görmezden gelebilirseniz kapıyı açıp sürücü koltuğuna oturduğunuzda kendinizi bir Boeing 767 kokpitinde zannedebilirsiniz. Ön konsol kumandalarının kullanımına alışmak için biraz zaman gerekiyor. Kısa zaman sonra kokpitin kullanımda avantajlar sağladığını ve ergonomik yönden başarılı olduğunu anlıyorsunuz. Kokpitteki en ömenli eksiklik olarak havalandırma kumandalarını perdeleyen direksiyon simidini gösterebiliriz.Yanlız Honda Civic Hatchback o kadar hassas, kullanımı kolay ve ele oturan bir direksiyon simidine sahip ki bu eksikliği görmezden gelebiliriz. Yol tutuşu başarılı olan otomobil sadece bozuk zeminli virajlarda zaman zaman arkasını bırakıyor. Tam bu sırada otomobilde kullanılan elektronik sürüş destek sistemleri devreye giriyor ve üzerlerine düşen görevleri eksiksiz yapıyor.

Son yıllarda yaygınlaşan düğmeli çalıştırma sistemi Civic Hatchback’te de kullanılmış. Ama bize göre daha pratik bir sistem olabilirdi. Çünkü bu düğme sadece aracı çalıştırmak için kullanılıyor. Motoru stop etmek için ise anahtarı çevirmek gerekiyor. Halbuki birçok diğer modelde anahtar vazifesi gören kartı yuvasına yerleştirdikten sonra motoru çalıştırmak veya stop etmek için düğmeye basmak yeterli oluyor.

Artıları:  Kaliteli malzeme, donanım, motor

Eksileri: Eğimli arka cam, dar görüş açısı

TEKNİK TABLO


Motor: Sıralı dört silindirli, 1799 cc
Maksimum güç: 140 HP @ 6300 d/d
Maksimum tork: 174 Nm @ 4300 d/d
Son hız: 205 km/s
0-100 km/s: 8.9 sn

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY