BMW 320d dizel testi



Sakın ama sakın mütevazi görünüşüne aldanmayın...Performans ve ekonomi onun işi... ilk bakışta saflığı simgeleyen beyaz renginin de etkisiyle mütevazi bir karakteri olduğuna sizi inandıran BMW 320d ile tanışınca yanıldığınızı anlıyorsunuz. Kafamızda “dizel – ekonomi ve BMW” den oluşan bermuda şeytan üçgenini düşünerek otomobile doğru ilerliyoruz. Acaba BMW gibi apayrı bir klasa sahip, aynı zamanda prestiji dünya çapında tartışılmaz olan 3 serisinde dizel motor bizde nasıl bir etki bırakacaktı? Diğer BMW modelleri gibi zevkli ve ayrıcalıklı bir kullanım sunabilecek miydi? Hem ekonomi hem sportiflik beyaz ve masum şeytan 320d’de birbirini tamamlayabilecek miydi?

Kapılarını açıp kokpite oturduğumuzda klasik bir BMW kalitesi bizi karşılıyor. Her zamanki gibi deri kalitesi ve koltuk rahatlığı mükemmele yakın. Doğal olarak bu durum sürüş rahatlığına ve sürücü kullanım zevkine direkt etki ediyor. Zaten motorunun dışında yıllardır BMW markasını üst seviyelere konumlandıran en önemli maddelerin başında malzeme ve işçilik kalitesi gelmez mi?
Otomobilin ön ve arka bölümünde kullanım alanı yeterli seviyede. Arka bölüm de uzun boylu misafirleriniz için oldukça rahat. Sürücü için kokpitteki en büyük sorun, oturma pozisyonuna göre daha ileride ve eğimli konumlandırılan cam düğmelerine bakmadan kullanıldığında yanlışlıkla arka camların açılması olarak gözüküyor.

“Engine Start” düğmesine bastığımızda 320d’de hiç ummadığımız kadar sessiz çalışan bir dizel motor olduğunu anlıyoruz. Dizel olmasına rağmen adeta “ben BMW motoruyum” diye çığlıklar atan dört silindirli makine gücünü tamamen hissettiriyor. 1975 cc’lik 16 supaplı, 4 silindirli turbo dizel motor 4000 d/d’de ürettiği 163 HP güç ve 2000 d/d’de ortaya çıkardığı 340 Nm’lik tork değerleriyle göz dolduruyor. Oldukça yüksek olan tork oranından da anlaşılacağı gibi 320d düşük devirlerden başlayarak sürücüsünü taciz etmeye başlıyor ve hızlanma süresince nefesi neredeyse tükenmek bilmiyor. Özellikle viraj çıkışlarında gaz pedalına bilmeyerek veya birçok BMW kullanıcısının yaptığı gibi bilerek yüklenirseniz kontrollü bir arkadan kayma yaşamak kaçınılmaz. Bunun dışında sürüş sırasında aracı tehlikeli sayılabilecek bir şekilde yoldan çıkartmak isterseniz DTC (Dynamic Traction Control) güvenlik sistemi sizi engellemek için elinden geleni yapıyor. Ayrıca ıslak ve kaygan zeminlerde, gaza yüklendiğinizde meydana gelen patinaj ve kayma BMW 320d’nin direksiyonuna geçtiğinizde tehlikeli değil, zevkli bir hal alıyor. Çünkü DTC sistemi otomobilin kontrolünün sizde olduğunu her zaman hatırlatıyor.

BMW 320d dışarıdan bakıldığında da atletik çizgileri ve sinirli bakışlarıyla gücünü hemen hissettiriyor. Yüksekliği 1421 mm, genişliği 1817 mm ve uzunluğu 4520 mm olan araç, güçlü yapısıyla yolcularını kokpite kabul ettiği andan itibaren güçlü bir güven duygusu veriyor. Hafif dışarı çıkmış çamurlukları, öne eğimli kaputu ve kaputun hemen altındaki hava tünelleri ile geleneksel BMW tasarımının tüm özelliklerini taşıyan otomobil kolay kolay yan yana gelemeyen “tutumlu ve hızlı” kelimelerini birleştiriyor. Dış tasarımında en çok beğendiğimiz detaylardan bir tanesi de yalnızca geceleri fark edilen kapı kollarının altında 15-20 saniye kadar yanan buz mavisi aydınlatmalar. Özellikle karanlık yerlerde otomobilin kapı kolunu bulmak için düşünülmüş bu özellik, ışıklı ortamlarda bile otomobilin kolay farkedilmesini sağlıyor ve son derece hoş bir hava veriyor.

BMW 320d de tıpkı diğer kardeşlerinde olduğu gibi zengin bir donanıma sahip. Saymaya başlarsak bir sayfaya yakın yer kaplayacağından önemli birkaç tanesini vurgulayalım; sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, otomatik şanzıman, DSC, CBC, DTC, ABS, EBD, otomatik klima, far sensörü, yağmur sensörü, bluetooth, GSM telefon hazırlığı, deri döşeme, asimetrik katlanabilen arka koltuk sırtlıkları, MP3 uyumlu Hi-Fi radyo-CD çalar, sis farları, bi-xenon farlar, açılır tavan vs...
Sistemlerin otomobili

Akıllı otomobilimiz BMW 320d’nin rakiplerinde olmayan kendine has donanım özellikleri dikkatimizi çekiyor. Örneğin şasi numarası, kilometresi ve bakım aralıkları kontak anahtarına entegre edilen bir işlemcide saklanıyor. Bu bilgiler yetkili servisin araç ile ilgili önemli bilgilere kısa süre içerisinde ulaşabilmesini ve etkili bir şekilde müdahale etmesini sağlıyor. CBS (Condition Based Service) sistemi sayesinde araç ihtiyaca göre servis süresini belirleyerek bir sonraki servis zamanına kendi karar veriyor. 320d’de kullanılan Runflat lastikler standart olarak sunuluyor. Runflat lastiklerin havası tamamen boşalsa bile 80 km/s hızla 100 km boyunca yol alabilmek mümkün. Opsiyonel olarak sunulan uzaktan kumandalı park ısıtıcısının da kışın çok işe yarayacağı kesin. Motor çalışmıyorken bile sıcak bir kabin yaratan sistem, yakıt sisteminden enerji alıyor ve 16 derecenin altındaki sıcaklıklarda belirli zamanlarda çalışması için ayarlanabiliyor.

Genel bir değerlendirme yaparsak BMW için yakıt ve motor tipi pek fark etmiyor gibi. Güvenlik ve kaliteden ödün vermeden, sportif sürüş keyfiyle birlikte ekonomiyi de beraberinde getiren 320d bunun en büyük kanıtlarından biri. Yüksek performansı ve düşük tüketimiyle öne çıkan ve BMW’nin ikinci el pazarında en çok rağbet gören otomobillerinden olan 320d keyifli bir otomobil.


Artıları: Motor, donanım, yakıt tüketimi
Eksileri: Eğimli cam düğmeleri

TEKNİK TABLO
Motor: Sıralı dört silindir, 1995 cc
Maksimum güç: 163 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 340 Nm @ 2000 d/d
Son hız: 220 km/s
0-100 km/s: 9.6 sn

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY