DİZEL OTOMATİK VİTESLİ OTOMOBİLLERİN KARŞILAŞTIRMALI TESTLERİ

Dizel - Otomatik araçlardan sizin için seçtiklerimiz
Artık ne yapacağımızı şaşırdığımız bugünlerde akaryakıt fiyatları artmaya devam ediyor. Ülke ekonomisinde belki istikrarlı olarak devam eden tek nokta var; hiç aksatılmadan yapılan akaryakıt zamları. Kimse kızmasın ama bu ülkede herşey aksıyor ama ne olursa olsun zamlar aksamıyor. Bütün bunlar yetmiyormuş gibi trafik keşmekeşi aldı başını gidiyor. Günün her saati trafiğin olduğu garip bir memleket olduk çıktık. Binlerce araçlık konvoylar halinde ordan oraya gitmeye çalışırken zamanımızı harcadığımız yetmiyormuş gibi hem kendimizi hem de yakıtımızı harcıyoruz. Bizim gibi otomobil kullanmayı hayat tarzı olarak benimsemiş insanların bile debriyaja basmaktan imtina ettiği trafik çilesi manuel viteslerle çekilmez oldu. “Ne olursa olsun bu zorlukları yaşamak zorundayım, en azından daha rahat ve daha ekonomik olarak nasıl kurtulurum?” sorusuna cevap arayan sürücüler doğru şıkkı şimdilik de olsa buldular. Hızla değişen yakıt teknolojileri ne gösterir bilemiyoruz ama yeni moda çoktan başladı; artık aranan ikili belli; dizel-otomatik.


Aman dikkat, jilet gibi keskin Saab

Saab modellerinin kendine özgü stili, yeni yüzüyle karşımıza çıkan 9-3 dizelde de kendini gösteriyor. Şimdi yukarıda gördüğünüz otomobili dikkatlice inceleyin. Özellikle de burun tasarımını. Kaslı kaput, sıra dışı panjur, oval yapı, büyük dizayn farlar ve LED’lerden oluşturulan kaşlar. Sırf otomobilin ön tasarımı için bile sayfalarca yazı yazılabilir. Tabiri caizse “jilet” gibi burnu olan bu araç, uzaktan bakıldığında dahi başka hangi otomobille karıştırılabilir ki? Saab 9-3 gerçekten kendine özgü karakteri olan bir otomobil. Aslında zor olan da bu olsa gerek. Bir otomobile karakter katmak, prestij kazandırmak, saygı uyandıracak düzeye getirmek vs... Saab 9-3 bunu başaran ender modellerden biri olarak çoktan hafızalarımıza kazındı. Bu kadar büyük boyutlara rağmen spor bir görünüme sahip olan araç, estetikliği de elden bırakmıyor. Zaten beğendiğimiz Saab 9-3, yeni yüzüyle de saygımızı kazandı.

Çok satılan Megane’nın, dizel-otomatik versiyonu da iyi talep görüyor.

Renault Megane Sedan’ın dizel otomatik versiyonu 100 HP’lik 1.5 litre dCi motorla yol alıyor. Maksimum gücü olan 100 HP’yi 4000 d/d’de kullanıma sunan dizel versiyon, maksimum tork oranı olan 200 Nm’yi de 1900 d/d açığa çıkarıyor. Boş ağırlığı 1270 kg olan Megan Sedan, 0-100 km/s hzılanması için 14.9 saniyeye ihtiyaç duyuyor. İç mekanı kaliteli olan otomobil biraz ağırkanlı. Otomobilin dizel motoru gayet makul tüketim oranlarına sahip. Şehir içinde 100 km’de 7.7 litre, şehir dışında 4.7 litre ve karma kullanımda 5.8 litre tüketim ortalamasına sahip olan otomatik vitesli dizel Megane Sedan, diğer kardeşleri gibi ülkemizde de çok fazla talep görüyor.


DSG şanzımanlı dizel Octavia, rahat ve ekonomik sürüşler vaat ediyor.

Son yıllarda gerçekleştirdiği atılımla gerek dış tasarımda gerekse iç mekânda önemli yeniliklere imza atan Skoda, malzeme ve işçilik kalitesinde sınıf atlamış gözüküyor. Ergonomik kabinde tüm kumandalar sürücüye odaklanmış ve neredeyse her şey sorunsuz. 1.9 litrelik turbo şarjlı dizel güç ünitesine sahip olan Octavia, otomatik vitesli (DSG) versiyonuyla performanstan ziyade rahatlığı ve ekonomiyi düşünüyor. Karma tüketimde 100 km’de ortalama 5.8 litre mazot harcayan otomobilin kadranı, 12.2 saniye sonra 100 km/s hızı gösteriyor.

Donanımı yüksek bir 407, almak isterseniz fiyat oldukça fazla artıyor.

Ülkemizde satışa sunulduğunda görünümüyle büyük beğeni toplayan ve o dönemlerde ulaştığı satış rakamlarıyla markanın lokomotifi olan Peugeot 407 önemli başarılara imza atmış bir otomobil. Boyutları nedeniyle özellikle ön tarafta çok rahat yolculuklar yapılıyor. Otomobilin 136 HP gücündeki 2.0 litrelik dizel motoru biraz gürültülü çalışsa da performans açısından çok iyi. İlk olarak 1998 yılında üretilen ve 406’da kullanılan motorun geliştirilmiş hali olan makine, maksimum gücünü 4000 d/d’de üretiyor. Dizel versiyonlarda otomatik vites seçeneği sadece bu motorda bulunuyor. 110 HP’lik 1.6 litre HDI motor sadece manuel vitesle alınabiliyor.


Opel’in en önemli lokomotifi Astra, itici güç olmaya devam ediyor.

Ülkemizdeki Astra HB’ler için tek dizel versiyon olan 90 HP’lik 1.3 CDTi’da Easytronic şanzıman seçeneği opsiyonel olarak sunuluyor. Düşük yakıt tüketimi sunmak amacıyla Easytronic şanzıman, vitesleri çok çabuk değiştirebiliyor. Bu durum bazen yokuş yukarı hızlanmalarda sorun yaratsa da genel olarak Astra HB’in sürüşü keyifli. Eğer biraz daha agresif bir performans isterseniz şanzımanı manuel moda alabilir veya orta konsoldaki Sport düğmesine basabilirsiniz. Otomobil karma tüketimde 100 km’de ortalama 5.0 litre mazot harcıyor.


En iddialı Hyundai: i30

Hyundai’nin 115 beygirlik dizel motora sahip aracı, i30’un en iddialı modeli. Bunun yanında dizel i30, pazardaki en iddialı hatchback’lerden biri. Onu yabana atmayın…Hyundai’nin ikon otomobil olarak lanse ettiği i30, birçok kişi tarafından çeşitli modellere benzetildi. Mazda 3’ten, Honda’nın bazı modellerine ve en çok da BMW’nin 1 serisine kadar çeşitli markalar… Evet, kuşkusuz günümüzde her otomobilin birbirine benzeyen yönleri var. Ama bunları bir yana koyalım ve Hyundai i30’un, kesinlikle göze hoş gelen bir otomobil olduğunda anlaşalım. Konuştuğum birçok kişinin sahip olmak istediği ve merak ettiği bir araç. Hyundai i30’un detaylarına biraz daha inersek, Kia’nın ürettiği C’eed’ler ile aynı alt yapıya sahip olduğu ilk dikkat çeken nokta oluyor. İki araca dikkatli bakıldığında birbirine yakın bazı kısımlar göze çarpıyor. Fakat Hyundai, biraz daha konforlu ve sportif bir otomobil piyasaya sunmak istemiş. Aslında iki aracın boyutları ve şasisi aynı.


Alfa Romeo 159 dizel motoru ve Q-Tronic şanzımanıyla keyif veriyor.

Hafızalarımızı şöyle bir yoklarsak, Alfa Romeo’nun dönüm noktasını 1997 yılında tanıdığımız 156 modeli olarak hatırlayabiliriz. 156, firmayı ayakta tutan önemli bir etken olmayı başarmıştı. Markanın 2005 yılında tanıttığı 159’da prestiji artıran diğer bir model oldu. Manuel ve Q-Tronic şanzıman seçenekli 1.9 litre 150 HP’lik JTD dizel versiyon haricinde 1.8 litre MPI 140 HP, 1.9 litre 160 HP’lik JTS ve 3.2 litre 260 HP’lik V6 JTS olmak üzere üç benzinli motor seçeneğiyle satılan Alfa Romeo 159’un görünümü üst sınıfa yakışıyor. 150 HP’lik dizel motorla rahat hareket eden otomobil, 9.6 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor ve ortalama 7.1 litre yakıt tüketiyor.


Kendisi küçük ama yaptıkları büyük olan bir seçenek; Mitsubishi Colt.

Otomobilim küçük olsun, park sorunu olmasın, hem yakıt tüketimi az olsun hem de yormasın diyorsanız işte size iyi bir seçenek; otomatik Mitsubishi Colt. Üç ve beş kapı seçenekleri bulunan otomobilin ön tarafı, far dizaynı yüzünden kedi suratı gibi görünüyor. Boyutları çok büyük olmayan otomobil, görüntüsünün aksine yeterli iç hacime sahip. ergonomik açıdan sorun yok ve dört yetişkin rahatlıkla yolculuk edebiliyor. 1.5 litrelik dizel Colt, karma kullanımda 100 km’de ortalama 4.4 litrelik yakıt tüketimiyle de göz dolduruyor.


Audi A6’ya bindiğiniz andan itibaren kaliteyi hissedebiliyorsunuz.

En güvendiği modellerinden A6’da konfor ve tutumluluğu birleştirmeyi başaran Audi, başarılı şanzımanı ve TDI motoruyla markanın kalitesinide beraberinde sunuyor. Otomobilin 2.0 litrelik turbo dizel motoru 4000 d/d’de 140 HP güç üretiyor. Maksimum torku 320 Nm’yi de 1750–2500 d/d arasında kullanıma sunan aracın boş ağırlığı 1540 kg. Cüssesine oranla beklenenden daha atak bir performans sergileyen otomobil, 10,3 saniye içerisinde 100 km/s hıza çıkabiliyor. Tutumluluğu ön plana çıkaran TDI motoru sayesinde kardeşlerinden daha ekonomik olan A6, şehir içinde ortalama 8.6 litre, şehir dışında 4.8 litre ve karma 6.2 litre yakıt tüketiyor.


Citroen C6 eğimli tavanı ve uzun burnuyla konsept otomobilleri andırıyor. Geçen ay Fransa’da dikkatimizi çeken bir nokta vardı. Paris sokaklarında araçların nerdeyse üçte birlik bölümü Citroen C6’ydı. Ülkemizde, fiyatından veya marka konumlandırmasından dolayı pek göremediğimiz bu otomobilden aynı anda onlarcasını görmek biraz şaşırtıcı oluyor. Eğimli tavanı sayesinde Coupe’ye benzeyen, cüssesi nedeniyle iç mekanı çok geniş olan C6’nın otomatik versiyonu 208 HP gücünde 2.7 litrelik V6 dizel motorla yol alıyor. Karma kullanımda 100 km’de ortalama 8.7 litre yakıt tüketen C6, 8.9 saniyede 100 km/s’ye ulaşıyor.

Daha yeni Daha eski