Audi Q3 Sportback Testi

Audi Q3 Sportback Test Sürüşü
Instagram üzerinden yaptığım paylaşımlar esnasında en çok soru aldığım araçlardan biri de Audi Q3 Spotback oldu. Özellikle Audi Q3 Sportback'in konforunu merak eden ve rakipleriyle kıyaslamamı isteyen birçok takipçim oldu. Bu nedenle sizleri çok fazla teknik detaylara boğmadan Q3 Sportback ile ilgili sürüş izlenimlerimi paylaşacağım.

Audi Q3 Sportback nasıl?

Öncelikle Audi Q3 Sportback'in tasarımından başlayalım. Evet biraz subjektif bir konu ama bence Q3 Sportback çok alımlı bir araç. Sekizgen tasarımlı büyük Singleframe ızgara ve yan hava girişleriyle agresif görünen ön yüze sahip araç, eğimli tavan yapısının etkisiyle profilden bakıldığında spor bir coupe'yi anımsatıyor. 

Audi Q3 Sportback alınır mı? Detaylı inceleme

Unutmadan belirteyim opsiyonel S line'da Audi Q3 Sportback kontrast renkli tamponlar, 5 V kollu S tasarımlı alaşım jantlar, alüminyum kaplamalı aydınlatmalı kapı eşiği çıtaları ve önde S logosu ile birlikte geliyor. 

Audi Q3 Sportback teknik özellikleri motor gücü

Eğimli tavan çizgisi nedeniyle daha alçak tasarlanan arka cam ve sert hatlarıyla gece-gündüz şık gözüken arka lambaları da eklersek Audi Q3 Sportback'in benim için yakışıklı bir model olduğunu söyleyebilirim. Bir otomobilde ve özellikle bir SUV'da modeli her açıdan şık göstermek zor bir iş, ama Audi tasarımcıları iyi iş çıkarmış!

Audi Q3 Sportback fiyatları kaç para

Gelelim kokpite! Açıkçası ben Audi A3 kokpitini biraz dar, multimedya ekranını küçük bulan biriyim. Fakat Q3 Sportback'in iç mekanına kurulduğumda ilk cümlem şu oldu; 'Heh, şimdi oldu, işte Audi kokpiti!' Çünkü aracın kokpitinde ferahlık ve konfor hissi yüksek. Ayrıca kullanılan malzemelerin büyük çoğunluğu yumuşak olunca sürücü premium bir modelin direksiyonuna geçtiğini anlıyor ve bence bu duygu satın alma için en önemli kriterlerin başında geliyor.

Audi Q3 Sportback BMW X1 karşılaştırması

Renginin de etkisiyle meraklı bakışları üzerinde toplamayı başaran Audi Q3 Sportback'in kokpitinde birçok şeyi beğendim. Koltuklar oldukça rahattı. Altı kesik olmasına rağmen büyük tasarlanan spor direksiyonun hem görünümü şık hem de kullanımı rahat. Direksiyon arkasındaki hayalet ekran çok güzel ve kullanışlı. Konsolun ortasına konumlandırılan multimedya ekranı premium bir araca yakışır seviyede. Havalandırma sisteminin ayarları hemen ekranın altına konumlandırılan bölümden yapılıyor ve bence bu fonksiyonelliği artıyor. Aksi takdirde her kontrolü ekran üzerinden yaptığımızda menü içinde dolaşmalar biraz zorlaşıyor, gözümüzü yoldan ayırıyoruz ve sürüş güvenliğinin de zaman zaman tehlikeye girdiğini düşünüyorum. Kokpitte beğenmediğim en önemli şey vites kolu diyebilirim. Bu kadar premium havası estirilen bir araçta bu kadar büyük bir vites kolu kesinlikle olmamalı diye düşünüyorum.

Audi Q3 Sportback yakıt tüketimi

Audi Q3 Sportback'in genel sürüş performansından da biraz bahsedeyim. Araçta diğer kardeşlerinden de aşina olduğumuz 1.5 litre 150hp güç, 250 Nm tork açığa çıkaran benzinli motor görev yapıyor. 1570 kg boş ağırlığı olan Q3 Sportback 9.4 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. Gaz pedalına yüklendiğimde kabinde çok fazla rüzgar sesi veya uğultu olmamasını beğendim. Ara hızlanmalarda S tronic şanzımanın vites geçişleri ve tepkisi tatminkardı. Araç küçük zorlamalarda da çizgisini bozmadı, yola rahat tutundu.   

Audi Q3 Sportback çok yakar mı

Gelelim genel bir değerlendirme yapmaya! Bagaj hacmi 530 ile 1400 litre arasında değişen Audi Q3 Sportback iyi bir şehirli SUV. Tasarım ve görünüm açısından hem kadın hem de erkeklerin rahatlıkla tercih edebileceği prestijli bir imajı var. Araç içinde konfor hissiyatı yüksek. Performans açısından tatminkar bir araç. Test sürüşüm sırasında biraz zorladığım ve yüksek devirlerde kullandığımdan ortalama yakıt tüketimim 10 litrenin altına hiç düşmedi ama normal bir sürüşte bu rakamın 7-8 litre arasında kalacağını düşünüyorum. 1 milyon 430 bin TL'den başlayan Audi Q3 Sportback premium rakipleri arasında iyi bir alternatif. Okuduğunuz için çok teşekkürler. Bir sonraki test izlenimimde görüşmek üzere... Sevgiler.
Daha yeni Daha eski