AUDI A4 2.7 TDI TESTİ

Hayatımın belkide en yoğun haftalarından birinde karşılaştım yeni Audi A4’le. Öyle bir koşturmaca içindeydim ki “hangi araçlar bizde, hangileri gidecek, çekimdeki araçlar döndü mü, şu aracı da alsak mı, o toplantıya yetişebilir miyim? gibi onlarca sorunla boğuşurken elime tutuşturulan metal kaplamalı çok şık bir anahtarla NTV otoparkına indim.



Açıkca söylemem gerekir ki daha önce lansmandan gelen fotoğraflarını görsem de aracın bu kadar çekici olacağını hiç düşünmemiştim. Yaklaşık beş dakika aracın tasarımını inceledikten sonra, en çok burun kısmının dizaynından etkilendim. Yuvarlanmış hatlar, mükemmel tasarlanmış LED’li farlar ve dinamizmi vurgulayan ön tampon “yıkılıyor” diyebilirim. Arka bölümdeyse çift egzoz çıkışı, iki parçalı stop grubu, çıkıntılı bagaj kapağı ve tampon, hareketi devam ettirmiş.


Aslında buraya kadar her şey normal ama bundan sonra anlatacaklarım Audi’nin nasıl bir iş başardığını daha iyi anlatıyor. Dergideki arkadaşlarımızla daha önce yaptığımız konuşmalardan aklımda kaldığı için test aracının benzinli motora sahip olacağını biliyordum. Bu nedenle yeni A4’ün model uzantısana bakmadan araca bindim ve çalıştırdım. Yavaş yavaş da olsa Maslak trafiğinde ilerlemeye çalışarak yaklaşık 500 metre ilerideki benzinciye uğradım. Araçdan inerken kendi kendime “Vay be alet süper sessiz çalışıyor” dediğimi hatırlıyorum.


Ödemeyi yapıp döndüğümde aracın arkasından geçerken durdum. Arka lastiğin hizasına gelmiştim ki, çekirge gibi iki adım geri sıçradım. Çünkü çok şaşırmıştım. Aracın bagaj kapağında Audi A4 2.7 TDI yazıyordu. “Yok artık” dedim benzincideki pompacının yanında. O da bana “niye abi sen demedinmi 100 YTL’lik koy diye?” anlamlı bir çıkış yaptı. Gerçekten dumur olmuştum. 190 HP’lik 2.7 litre TDI motora sahip araç hem içeriye hem de dışarıya çalıştığını bile belli etmiyordu. Dizel olduğuna dair en ufak belirti yoktu. Gaz pedalına yüklendiğimde A4’ün tepkisi de çok etkileyiciydi. Kanatlanmak isteyen araç, böyle bir performansı bu kadar sessiz olarak nasıl veriyor bilmiyorum ama yeni Audi A4 tam bir keyif otomobili olmuş.


Başka bir çekim için sevgili Celal Pir’le buluştuğumda direksiyonu hemen ona devrettim. Aracın dizel olduğuna o da inanamadı. Ama onun teşhisi bambaşkaydı. Aracı kullandıkça zevk alan yazarımız “kullanım keyfi Mercedes’e kafa tutuyor” diyerek son noktayı koydu. Otomobil asfalt üzerinde gitmiyor sanki süzülüyor.
 
Yeni A4’ün iç mekânı o kadar güzel ki neresini anlatacağımı bilmiyorum. Torpido gözünün içi bile kadifeye benzer bir malzemeyle kaplanmış dersem, detaylara yansıyan kaliteyi biraz da olsa tasvir etmiş olabilirim. Yolculuk sırasında “Bang Olufsen” müzik sistemi de bambaşka keyifler veriyor. Teknolojik A4’deki “uyarlanabilir hız sabitleme”,”Audi lane ve side assist” özelliklerini anlatmak içinse sayfalarca yazı yazılabilir.
Daha yeni Daha eski