YENİ HONDA ACCORD TEST SÜRÜŞÜ

 YENİ HONDA ACCORD TÜRKİYE YOLLARINDA

 Yeni Honda Accord 10'uncu nesli ile Türkiye yollarına çıktı. Keyifli bir lansman ile kullanma fırsatı bulduğum araç, Civic’ten sonra Honda’nın en uzun ömürlü modeli olmasıyla da önemini ortaya koyuyor. Yeni Honda Accord ile İstanbul'da başlayan yolculuğumun ilk etabı biri kahve biri yemek olmak üzere iki molanın ardından Ayvalık'ta tamamlandı. Geceyi D-Resort Murat Reis Ayvalık'ta geçirdim. Unutmadan belirtmek isterim ki; daha öncede konakladığım D-Resort Ayvalık gerçekten bölgenin en iyi seçeneklerinden biri, gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz.  (Önemli not: Bu otel önerisi bir advertorial-reklam değildir, sadece dost tavsiyesidir :) ) İkinci gün Ayvalık'tan hareket ederek yine Honda Accord ile İstanbul'a dönüş yaptım. Gelelim iki günün ardından araçla ilgili düşüncelerime!
Honda uzun bir aranın ardından Türkiye'de D segmentine Accord ile dönüştü yaptı. Hepimizin bildiği üzere bu segmentte Accord'un çok ciddi rakipleri var. Hal böyle olunca çok fazla seçenek yerine birbirine çok yakın iki donanım paketiyle dolu bir araç hazırlanmış ve rekabete bu şekilde girmek istenmiş. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer ile yaptığımız sohbette yıl sonuna kadar 1500 adete yakın Accord'un satılmasını hedeflediklerini öğrendim. Ayrıca Yeni Honda Accord'un Avrupa'da sadece Türkiye'de satılacağını da belirten Kılıçer, binek otomobilde en çok araç satan Avrupa ülkesinin Türkiye olduğunun altını çizdi. Bence bu çok önemli bir başarı ve bu noktada Honda Türkiye'yi tebrik etmek gerekir.

 Yeni Honda Accord'un ilk fotoğraflarını instagram hikayelerinden paylaştığımda çokça yorum aldım. Beğenler çoğunluktaydı ama daha iddialı olması gerektiğini söyleyenler de vardı. Açıkçası ben tasarımı beğendim. Özellikle lansman rengi olan Meteor Gri ve ayrıca Kristal Siyah ile aracın şık durduğunu düşünüyorum. Fakat benim için önemli olan aracın sürüş hissiyatı ve performansıdır. Yeni Accord, 190 beygirlik 1.5 litre i-VTEC Turbo motor ve CVT şanzımanla yol alıyor. Motor performansı gayet iyi. Hem şehir içinde hem de şehir dışı yollarda, özellikle yüksek hızlı ara hızlanmalarda ve sollamalarda net cevaplar alabiliyorsunuz. Ama bu net cevapların karşılığı olarak katalogda 7,3 litre olan karma tüketim verisinin 10 litrenin üzerine çıktığını da görüyorsunuz :)

 Yeni Honda Accord'u kullanmadan önce çekincelerim olmasına rağmen beğendiğim bir diğer nokta CVT şanzıman. Gaz pedalına uyguladığınız güce göre harekete geçen CVT şanzıman özellikle 0-150 km/s gibi seri hızlanmalarda tek nefeste işi bitiriyor. Tam gaz yüklendiğinizde çok iyi çalışan bir çift kavramalı şanzıman gibi hissettirmeden Accord'un hızlanmasını sağlıyor, nefesi kesilmeden sonuna kadar gidiyor. Sanırım 1600 ile 5000 gibi geniş bir devir aralığında 260 Nm maksimum torku açığa çıkaran motorun da bu performansta payı büyük. Bunun dışındaki sürüş koşullarında vites geçişlerini net olarak hissediyorsunuz ve hatta bazen CVT şanzıman biraz fazla gürültünün çıkmasını neden oluyor diyebilirim. Aracın boş ağırlığı 1539 kg ve 8,9 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor.
Otomobil iç mekanında ilk gözüme çarpan gösterge paneli oldu. 7 inç TFT ekranın yarısı analog yarısı hayalet gösterge olarak tasarlanmış. Bence tamamının hayalet göstergelerden oluşması daha şık olurdu.  8 inçlik dokunmatik multimedya ekranının kullanımı kolay. Şoför ile yolcuyu ayıran, bardak, vites kolu, park freni ve kol dayamayı barındıran bölüm oldukça geniş bırakılmış. Alçak mimarili tasarım sayesinde aracın içinde ferahlık hissi artırılmış. Kokpitte her şey yerli yerinde ve marka kalitesine yakışır düzeyde diyebilirim. Koltuklar rahat. İki konum hafızalı ve sekiz yönlü elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğunun yanı sıra dört yönlü elektrikli ön yolcu koltuğu da sunuluyor. Ön taraf gibi arka koltuklardaki misafirler için de gayet geniş bir yaşam alanı bırakılmış. Executive donanımda ısıtmalı ön koltuklar bulunuyor. Benim kullandığım Executive+ donanımdaysa artı olarak ısıtmalı arka koltuklar standart.  
Genel olarak bir değerlendirme yapacak olursam Yeni Honda Accord'u beğendiğimi söyleyebilirim. Sürüş zevki, verdiği güven, prestiji gibi bir çok noktayı üst üste koyduğumuzda aracın sınıfında iyi bir alternatif olacağı kesin. Yarından itibaren bayi satışının başlayacağı aracın Executive donanımlı versiyonu 540 bin TL, Executive+ versiyonuysa 561 bin TL'den satışı sunuluyor. 


VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY