Yeni Jeep Compass Test İnceleme

 Yeni Jeep Compass detaylı fotoğraflarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Yeni Jeep Compass Nasıl Olmuş?
Yeni Jeep Compass ile geçirdiğim 5 günün ardından izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım, ama sanırım biraz ön bilgi vermekte fayda var. İyi bir model olmasına rağmen ülkemizde Compass’ın rekabetçi olamamasının önemli nedenlerinden biri Meksika’da üretilmesiydi. Çünkü Meksika’da üretildiği için fazladan gümrük vergisine tabi tutuluyordu. İkinci önemli problem ise otomatik şanzıman seçeneğinin sadece en güçlü ve 4x4 versiyonda sunuluyor olmasıydı. Takdir edersiniz ki; bu sınıfta bir aracın manuel şanzımanla rekabet edebilmesi pek mümkün değil. Şimdi Compass bu iki problemden de kurtulmuşa benziyor. Nasıl mı?

Jeep Compass
Birincisi; Avrupa’da satılacak Jeep Compass artık Meksika yerine İtalya’da, kardeşi Renegade ve Fiat 500X’le aynı fabrikada üretiliyor. Dolayısıyla daha az maliyetle geliyor ve Avrupa üretimine özel yazılım ve ayarlara sahip. İkincisi; 1.3 litrelik 150 HP güç üreten versiyonu 6 ileri DDCT çift kavramalı şanzımanla geliyor. Yani otomatik şanzıman seçeneği sadece en pahalı versiyon için saklanamamış. Hal böyle olunca yeni Jeep Compass artık daha rekabetçi bir kimliğe bürünmüş diyebilirim. Ama dizel motorlu versiyon için bir parantez açmadan geçemeyeyim! 120 HP güç ve 320 Nm tork değerlerine sahip 1.6 litrelik dizel motorlu versiyon sadece altı vitesli manuel şanzımanla satışa sunuluyor.

Gelelim yeni Jeep Compass’ın özelliklerine ve en önemlisi hissettirdiklerine. Hissetme kısmını sürücü, yolcular ve aracı görenler olarak özetleyebiliriz. Test aracım sıfır kilometre, yıkamadan yeni çıkmış, hala bazı yerlerinde koruyucu bantları bulunan bir yakışıklıydı. 35 plaka olan test aracı bana güzel İzmir’i hatırlatmıştı. Ama bu yazıyı yazarken 35 plaka ve İzmir bana çok fazla duyguyu bir arada yaşatıyor. Hepimizi kahreden deprem faciasında göçük altında kalan, hayatını veya en sevdiklerini kaybeden, evsiz kalan, maddi manevi yıpranan insanlarımızı düşünmeden edemiyor insan. Ve en acısı da ne biliyor musunuz; bu yaşadığımız acı ne ilk, ne de son olacak! Çünkü bu ülkenin deprem diye bir gerçeği var ve ne yazık ki bu tür acıların tekrar etmemesi için yeterli önlem ve çaba yok. Güzel İzmir’e ve insanlarımıza ‘çok ama çok geçmiş olsun’ diyerek zor olsa da konumuza dönelim. 

 12 farklı dış renk seçeneğinden belki de en güzeli olan “Colorado Kırmızısı” test aracı inanılmaz dikkat çekiyor. Tabi bunda siyah tavanla yakalanan kontrastın da büyük katkısı var. Işığa bağlı olarak biraz turuncuya kaçan renk Compass’a gerçekten çok yakışmış. Bu sadece benim fikrim değil; neredeyse aracı gören herkes aynı şeyi söyledi. Zaten direksiyon başında seyrederken etraftaki meraklı bakışlardan da rengin ne kadar fark ettiğini anlıyorsunuz. İkonik yedili ızgara, krom detaylar, güzel renk derken en dolu versiyon olan test aracının kendisini fark ettirmesi de kolay oldu. Unutmadan söyleyeyim, aracın 4 farklı donanım seviyesi bulunuyor. ‘Longitude’ adlı seviyede anahtarsız giriş ve çalıştırma, siyah tavan rayları, parlak krom cam çerçeveleri ve 17 inç jantlar, çift bölgeli klima, Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu 7inç Uconnect bilgi-eğlence sistemi, hız sabitleyici gibi özellikler sunuluyor. ‘Limited’ donanımdaysa parlak krom gövde detayları ve egzoz çıkışı, karanlık sensörlü otomatik halojen ön farlar, otomatik uzun farlar, 18inç alaşımlı jantlar, koyu filmli camlar, Uconnect 8,4inç dokunmatik ekran, 7inç Renkli TFT Ekran, ön park sensörü, geri görüş kamerası ve park yardım sistemi sunuluyor. Test aracımızdaki ‘S Limited’ versiyonunda ise yukarıdaki özelliklerin üzerine S rozeti, 19inç hafif alaşımlı granit kristal jantlar, siyah tavan, panoramik açılabilir cam tavan, Tungsten dikişli tam deri koltuklar, elektrikli sekiz yöne ayarlı, sürücü tarafı hafızalı, ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar, ısıtmalı direksiyon, elektrikli bagaj kapısı, Alpine Audio Premium ses sistemi, Bi-Xenon farlar ve kör nokta uyarı sistemi standart olarak sunuluyor. 


Yeni Jeep Compass’ın iç mekanında kalitesi oldukça yüksek. Neredeyse her bölgede yumuşak malzeme kullanılmış. Aracın deri koltuklarına özel bir alkış göndermek gerekiyor çünkü deri olmasına rağmen son zamanlarda en rahat ettiğim test aracı olmasını sağladı. Yola, kokpite hakim bir pozisyonda oturuyorsunuz ve uzun yolculuklarda hiç rahatsızlık hissetmiyorsunuz. Isıtmalı ve bence daha da önemlisi havalandırmalı, yani soğutmalı olması da ayrı güzel. Aracın göstergeleri rahat okunuyor, direksiyon perdelemiyor. Ama direksiyon simidinin biraz daha küçük olmasını isterdim. Konsolun ortasında bulunan dokunmatik ekran kullanışlı, ama biraz alışmak gerekiyor. Ekran üzerinden müzik sistemi, klima, uygulamalar, navigasyon ve CarPlay kontrol edilebiliyor. Ama neyse ki bazı modellerde yapılan hata yeni Jeep Compass’ta tekrarlanmamış, klima kontrol düğmeleri ekranın haricinde de konsola konumlandırılmış. Aracın ses sistemi yolculuğa keyif katıyor. Bu deneyimin ardında da 9 hoparlör, 1 amfi ve 1 de subwoofer’dan oluşan 506 Watt Alpine Premium ses sistemi yatıyor.


6 ileri DDCT çift kavramalı şanzımanla kombin edilen 1.3 litre 150 HP motorun performansı oldukça tatminkar. Hatta biraz şaşırtıyor diyebilirim. Öyle ki, hala küçük hacimli motorlara şüphe ile yaklaşan birkaç arkadaşım Compass’ın gaz pedalına yüklendiğimde yarım saniyelik bir beklemeden sonra harekete geçmesine rağmen, ‘vayyyyy!’ tarzında anlamlı cümleler dahi kurdular :) 9.2 saniyede 100 km/s hıza ulaşan araçla şehir içinde ortalama 8 litre, şehir dışı sürüşlerindeyse 6 litre yakıt tükettim. Tabi bu sürüşler sırasında ekonomik bir sürücü profiline bürünmediğimi tahmin edebilirsiniz. Bu motorla Compass 1250 kg çekme kapasitesine sahip. Diğer versiyonlar 1750 kg çekebiliyor. Yeni Jeep Compass’ta ‘Önden Çarpışma Uyarısı ve Şerit Değiştirme İkaz Sistemi’ tüm modellerde standart ekipman olarak sunuluyor. Özellikle “Şerit Değiştirme İkaz Sistemi” hakkında bir şeyler söylemem gerek. Sistem, şerit çizgilerini takip ediyor ve olası çarpışma risklerini tespit eden bir kamera aracın şeritten ayrılmaya başlaması durumunda (sinyal verilmemişse) sürücüyü ikaz ediyor. Sürücü hemen müdahale etmezse sistem aracın yönünü yani otomatik olarak düzeltiyor. İşte bu noktada yeni Compass diğerlerinden ayrılıyor. Çünkü direksiyona bu kadar güçlü müdahale eden bir araç kullanmadım henüz. Güçlü derken bu kelimeyi boşuna kullanmıyorum; aksi yöne gitmek için baya kavga ediyor gibi oluyorsunuz. Eğer kol kuvvetinizin iyi değilse hiç Compass ile inatlaşmayın :) 

Daha yeni Daha eski