500 beygirlik Peugeot
308 R Hibrit
Ülkemizde henüz yeterli güven ortamı oluşturulmadığı için ve Türkiye şartlarına uygun çok az model bulunduğundan sürücülerin önyargıyla baktıkları hibrit araçlar gelişmeye devam ediyor. Bu ilerlemenin son örneklerinden biri de Peugeot Sport’un elinden çıkan 308 R hibrit.
İlk olarak Nisan ayı tanıtılan araç üzerinde çalışmalar devam etmiş. 4 silindirli benzinli 1.6 litre THP 270 beygir benzinli motor ile 6 vitesli şanzıman ile ön-arka tekerleklere 85 kW / 115 HP gücüne sahip iki elektrik motoruyla yol alan araç 500 hp güç ve 730Nm tork değerlerine sahip. Üç sürüş modu (ZEV, HYbrid, HYbrid Spor) ve Launch Control sistemiyle sürücüsüne keyif vermeye çalışan araç gerçekten sıra dışı verilere sahip.
Aracın birbirinden güzel fotoğrafları için tıklayın:
http://www.onurakcay.com.tr/2015/12/foto-galeri-500hp-peugeot-308-r.html
Peugeot 308 R Hibrit dört tekerlekten çekiş ve 500 hp gücün etkisiyle 0 - 100 km/s hızlanmasını sadece 4.0 saniyede tamamlıyor. Elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılan araç kalkıştan 12,5 saniye sonra 400 metreye ulaşmış oluyor. Süper spor modellere kafa tutan otomobil 1000 metre mesafeyi de 22.0 saniyede kat ediyor. Tüm bunlara rağmen, CO2 emisyonu sadece 70 g / km. Peugeot 308 R Hybrit, önde yüzde 60 ve arkada yüzde 40 ağırlık dağılımıyla dengesini sağlıyor ve sadece 3,1 kg / hp’lik bir ağırlık/güç oranı elde ediyor.
Orta konsolda yer alan kumanda düğmesi dört farklı sürüş modundan birini seçmek için kullanılıyor:
Ülkemizde henüz yeterli güven ortamı oluşturulmadığı için ve Türkiye şartlarına uygun çok az model bulunduğundan sürücülerin önyargıyla baktıkları hibrit araçlar gelişmeye devam ediyor. Bu ilerlemenin son örneklerinden biri de Peugeot Sport’un elinden çıkan 308 R hibrit.
İlk olarak Nisan ayı tanıtılan araç üzerinde çalışmalar devam etmiş. 4 silindirli benzinli 1.6 litre THP 270 beygir benzinli motor ile 6 vitesli şanzıman ile ön-arka tekerleklere 85 kW / 115 HP gücüne sahip iki elektrik motoruyla yol alan araç 500 hp güç ve 730Nm tork değerlerine sahip. Üç sürüş modu (ZEV, HYbrid, HYbrid Spor) ve Launch Control sistemiyle sürücüsüne keyif vermeye çalışan araç gerçekten sıra dışı verilere sahip.
Aracın birbirinden güzel fotoğrafları için tıklayın:
http://www.onurakcay.com.tr/2015/12/foto-galeri-500hp-peugeot-308-r.html
Peugeot 308 R Hibrit dört tekerlekten çekiş ve 500 hp gücün etkisiyle 0 - 100 km/s hızlanmasını sadece 4.0 saniyede tamamlıyor. Elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılan araç kalkıştan 12,5 saniye sonra 400 metreye ulaşmış oluyor. Süper spor modellere kafa tutan otomobil 1000 metre mesafeyi de 22.0 saniyede kat ediyor. Tüm bunlara rağmen, CO2 emisyonu sadece 70 g / km. Peugeot 308 R Hybrit, önde yüzde 60 ve arkada yüzde 40 ağırlık dağılımıyla dengesini sağlıyor ve sadece 3,1 kg / hp’lik bir ağırlık/güç oranı elde ediyor.
Orta konsolda yer alan kumanda düğmesi dört farklı sürüş modundan birini seçmek için kullanılıyor:
- En performanslı “Hot
Lap” modu toplamda 500 HP ve 730 Nm maksimum torka ulaşacak şekilde üç güç
kaynağının tam potansiyelini harekete geçiriyor.
- “Track modu”
esas olarak benzinli motor ve arka elektrik motoru ile 400 HP ve 530 Nm
sunuyor. Bu modda öndeki elektrik motoru hızlanırken ilave güçlendirici olarak
hizmet veriyor (boost).
- “Road modu” ise
300 HP güç ve 400 Nm tork ile özel olarak yol kullanımı için tasarlandı.
Benzinli motor tam potansiyelini sağlarken, arka elektrik motoru hızlanma
sırasında ona destek oluyor. Ön elektrik motoru bu modda kullanılmıyor.
- “ZEV modu”
Peugeot 308 R Hybrid‘i yürütmek için öncelikle arkadaki elektrikli motora
çağrıda bulunuyor. Ön elektrik motoru gaz pedalına sürücü tarafından uygulanan
basınca bağlı olarak devreye giriyor.