PORSCHE 911 TARGA 4S TESTİ SÜRÜŞ İZLENİMİ - ONUR AKÇAY

Porsche Carrera 4S ile Targa 4S arasında fark bulunmuyor. Targa 4S’in en büyük özelligi karizmaya daha da gaz veren cam tavanı.



Askere gitmeyen birine; “Bir an önce yap gel, askerliğini yapmayan erkek sayılmaz” diyenlere nispet benimde iki çift lafım var; “Her erkek bir Porsche kullanmalı, 911’in direksiyonuna oturmayan erkek sayılmaz.” İşin şakası bir yana, Porsche kullanmak, hele hele Targa 4S gibi özel bir modelin direksiyonuna geçmek tarif edilemez bir duygu. Ayrıca hep merak ederdim; “Neden bütün Porsche’lerin sağ koltuklarında güzel kadınlar oturuyor?” Artık cevabı buldum. Kimse yanlış anlamasın, ama bende olsam aynı tercihi kullanırdım.


Ayrıca eğer nazara inanan biriyseniz Targa 4S’in üzerine bir metrelik nazar boncuğu asmalısınız, çünkü otobanda, caddede, sokakta hatta garajda bile tüm gözler aracın üzerinde. Sadece bir konuda uyarıda bulunalım; sıkışık trafikte ilerlerken dikkatli olun ve kimsenin ağzını okumayın. Neden mi? “Vay be adama bak, bizim bundan ne eksiğimiz var” diyerek üzerinize direksiyon kıranlardan, bu satırlarda yazamadığımız betimlemeler yapan hazımsız insanlara kadar değişik tepkilere hazırlanın. Ama ne olursa olsun Porsche’nin kokpitine oturmak herşeye değer.


911 Carrera 4 ve 4S modelleriyle aynı temel platform üzerine yapılandırılan Targa 4S’in tasarımı harikulâde. Özellikle dikiz aynalarından baktığınızda dışarıda kalan çıkıntılar, kalçaları güzel bir kadını andırıyor. Altı silindirli 3.8 litrelik motoruyla 6600 d/d’de 355 HP güç ve 4600 d/d’de 400 Nm tork üreten otomobil, 5.4 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Performansı hissetmeyi sağlayan Tiptronic S şanzımanlı Targa 4S, gaz pedalını sert tokatladığınızda otomatik olarak spor vites konumuna geçiyor. Normal konumda kalkışlarda ikinci vitesi kullanan araç, sadece sport ve manuel konumdayken birinci vitesi seçiyor. Kimse kızmasın, ama özellikle devirli kullanımlarda ortaya çıkan motor sesini “Beethoven’ın 9. Senfonisi”ne bile değişmem!

Targa 4S tabiri caizse “sistemden” geçilmiyor. PSM/Porsche Stability Management, PASM/Porsche Active Suspension Management, PCM/Porsche Communication Management ve dahası...

Lüks, ihtişam ve paradan oluşan delta üçgeninde kaybolmak isterseniz Targa 4S sizi bekliyor. Yanlız dikkat edin direksiyona 243 bin euro sıkışmış.

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY