Audi Q7 3.0 TDI testi


Tübitak popüler bilim kitaplarında yer alması gereken Audi Q7, bunu inanılmaz teknolojik özelliklerine borçlu. Yıllardır otomobil dünyasında ağırlığını hissettiren, kalitesi ve güvenilirliği tartışılmaz olan Alman üretici Audi’nin ilk SUV’u Q7, dizel motoruyla rakiplerine meydan okuyor. 4.2 litrelik FSI quattro tiptronic benzinli versiyonun yanı sıra 3.0 litrelik TDI quattro tiptronic modeliyle de iddalı olan Q7, sürücüsüne performans ve mükemmel bir sürüş keyfi vaad ediyor. Klasik köşeli SUV tasarımlarının aksine, heybetli Audi Q7’nin kendine özgü bir tasarımı var.

Ona yaklaştığımızda dizel motorun Audi ve Q7 şıklığıyla nasıl birleştiğini merak ediyorduk. Kokpitine bizi kabul ettiği andan itibaren artık onun etkisindeydik. Tabiri caizse dilimiz tutulmuştu. Q7’nin alışılagelmişin dışında olan iç mekanı gerçekten büyülüyor. Kendisini lüks otomobil diye adlandıran birçok modelin yanından bile geçemeyeceği zarifliğe sahip olan aracın işçilik kalitesi birinci sınıf. Harika dizayn edilmiş kokpite sürücü kolaylıkla hakim oluyor. Ergonomik açıdan hiçbir sorunu bulunmayan otomobilin iç mekanına alışınca herşey daha da keyifli olmaya başlıyor. Kapıların içindeki bardak tutucular ve eşya gözleri gibi arka planda kalan çözümler bile Q7’nin farkını ortaya koyuyor.

Sürücü odaklı ve çok fonksiyonlu gösterge tablosu ile konsolun ortasına yerleştirilen bilgi ekranı Q7’nin en önemli özelliklerinden. Q7’nin merkezi kumanda sisteminden donanıma göre radyo, CD çalar ve süspansiyon sistemi ayarları gibi önemli araç bilgilerini görmek mümkün. Kol dayama bölümünün hemen önüne yerleştirilen kontrol ünitesiyle neredeyse herşey yapılabiliyor. Bu bölümden aracın yüksekliğinden tutunda müzik sistemine kadar birçok ayar kolaylıkla yapılabiliyor. Ayarlanabilir aydınlatmalı gösterge tablosunda saat ve tarih, kilometre ve günlük kilometre sayacı, ikaz ve kontrol lambaları, bakım aralığı göstergesi gibi bilgilere ulaşmak mümkün. Dört bölgeli klima iç mekanı çabucak kutuplara çeviriyor. Ön ve arka bölümde, sağ veya sol bölümde oturanlar kendi bölümlerinin sıcaklık derecesini ayarlayabiliyorlar. Audi Q7’nin müzik sistemi de kendisine yakışan kalitede. Zaten keyifli olan Q7’nin sürüşü, Bose marka ses sisteminden alınan çok güçlü ve temiz sesle daha da artıyor.

Üst sınıf SUV segmenti içindeki en sportif otomobillerden biri olmayı başaran Q7’nin coupe’ye benzer tavan çizgisi ve aerodinamik arka spoiler’i dinamik bir duruş sağlıyor. Zaten Audi, Q7’nin dış tasarımını güç, sportif şıklık ve yüksek-arkalı genel görünümün birleşimi olarak tanımlıyor. Q7’nin ilk bakışta göze çarpan güçlü ve kaslı yapısı, erkeksi çizgilerin en büyük destekçisi. Audi Q7’nin ön bölümünde dikkat çeken noktalar; tek parçalı ızgara ve kaportanın kavisli hatlarını takip eden, şıklığı simgeleyen şeffaf camlı xenon farlar. Kalın tekerlek kemerleri ve çamurluk çıkıntıları Q7’yi daha da agresif gösteriyor. Kavisli burun kısmı ve öne doğru incelen yan hatlarıyla Q7’nin güçlü ve tok bir duruşu var.

Servotronik direksiyon sistemi hassas ve duyarlı. Audi Q7’nin aksları, tüm hızlarda ve ağır yüklerde, zorlu parkurlarda dahi yüksek bir canlılık, dinamizm ve güvenlik düzeyini korumak için tasarlanmış. 5 kademeli ayarlanabilir süspansiyon modları, yolun durumuna göre Q7’nin konumlanmasını sağlıyor. Motorun performansını verimli bir çekişe dönüştüren şanzıman, büyük torkları aktarabilecek şekilde ayarlanmış. Audi Q7’de kullanılan 6 vitesli tiptronic otomatik şanzıman asfalt yollarda ve arazide rahat bir yolculuk için ideal oranlara sahip. Q7’nin iz genişliği, zeminden yüksekliği, ön ve arka çıkıntıları zorlu engellerin bile kolayca üstesinden gelebilmesini sağlıyor. Ayrıca ESP arazi modu ve rampa iniş yardımcısı gibi yeni fonksiyonlar sürüşü daha da kolay ve güvenli hale getirmiş. Q7’nin motorunda kendisini gösteren TDI teknolojisi bu yüksek verimli dizel V6’ya muhteşem bir tork ve hızlanma sağlamış. Azami torku 500 Nm ve gücü 236 HP olan bu motorla aracın karma yakıt tüketimi 10.5 litre.
 
Artıları: Donanım, motor, işçilik
Eksileri: Alışılması gereken kontrol düğmeleri


TEKNİK TABLO
Motor: Altı silindirli, 2967 cc
Maksimum güç: 236 HP @ 2500 d/d
Maksimum tork: 500 Nm @ 1750 d/d
Son hız: 210 km/s
0-100 km/s: 9.1 sn

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY