Audi A6 Alroad Volvo V70 D5 testi


Acaba 20 yıl önce station wagon’ların bugün geldikleri konumu hayal edebilen kaç kişi vardı?


Bundan yıllar önce yollarda olan station modelleri düşündüğümüzde gözümüzde canlanan portreler çok sınırlı. Örneğin benim aklımda sadece iki model kalmış; biri mühendis diğeri de tüccar olan komşularımızın Renault 12 Toros SW ve Tofaş Kartal’ı. Bagajlarına her gün birşeyler yükleyerek çıktıklarını çok net anımsıyorum çünkü o dönemde station’lar sadece eşya veya yük taşıyacakların sahip olduğu otomobillerdi. Station wagon denildiğinde bagajı büyük ama hantal, sadece amacına hizmet eden gösterişsiz otomobiller akla gelirdi. Bu kalçası büyük araçlardan konfor veya performans beklenmezdi. Aynı motora sahip sedan versiyonlardan dahi çok yavaş olduğu düşünülürdü. Hatta Almanya’dan tatile gelen gurbetçilerimizin station araçlarına uzaylı görmüş gibi bakardık. Çünkü tavan rayının ne işe yaradığını bilmeyen bir kitleydik. Peki ya şimdi?



Station wagon’ların geldikleri son noktayı size göstermek için çok farklı iki modeli yan yana getirdik; Audi A6 Allroad 3.0 TDI ve Volvo V70 D5. Marka bilinilirliği ve prestiji çok fazla olan Volvo ve Audi’nin station wagon’larıyla otuz dakika süren bir tırmanma yaptık. Aynı etabı iki otomobille de geçtik ama amacımız sadece performans değerlendirmesi yapmak değildi. Rahatlık dereceleri, kokpit ergonomisi ve lüks seviyeleri de bizim için önemliydi çünkü Audi A6 Allroad 101.500 Euro’dan, Volvo V70 D5’de 55.000 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Hemen belirtelim ki bizim kullandığımız araçların fiyatları üzerlerindeki opsiyonlardan dolayı daha da pahalı.
DIŞ GÖRÜNÜM

İki otomobilde station wagon’dan beklenmeyecek kadar sportif görünümlü. V70 ve A6’nın farklı karakterlerine uygun beş kollu alüminyum alaşımlı jantları alımlılıklarını artırıyor. Her iki otomobilde de camları çevreleyen krom çizgilerse şıklıkta yarıştıklarını gösteriyor. Arka kısımda daha köşeli hatlara sahip Volvo V70, uzunlamasına entegre edilen stop grubuyla bir adım öne çıkıyor. Yandan bakıldığındaysa krom tavan raylarıyla diğer krom çizgileri destekleyen station Audi daha güzel görünüyor.
İÇ MEKAN

Erkeksi karaktere sahip olan iki modelde iç mekan da maksimum lüksü sunuyor. Volvo sadeliği elden bırakmadan güven ve konfor duygusunu öne çıkarıyor. Her detayında sağlamlığını vurgulayan V70’in Dynaudio müzik sistemi de dünyaca ünlü.

Audi A6 Allroad’un iç mekanıysa tam anlamıyla uçak kokpiti gibi. Gösterişli konsol ve multi medya arabiriminden (MMI) dolayı her taraf ışıl ışıl. Teknolojik bir alet olduğunu her fırsatta belirten Audi A6 Allroad’un koltukları mükemmel derecede rahat ve kaliteli.

PERFORMANS

Audi A6 Allroad’da görev yapan 3.0 TDI motor 233 HP güç üretiyor. Quattro teknolojisiyle gücünü yola tam olarak yansıtan araç roket gibi fırlıyabiliyor. İnanılmaz derecede sessiz çalışan Allroad’un dizel olduğunu anlamak için camı açmanız gerekiyor.

Volvo V70 D5’in 2.5 litrelik dizel motoru 185 HP’yi 4000 d/d’de üretiyor. Gaz pedalına yüklendiğinizde artan homurdanmalar oldukça tahrik edici. Agresif bir yapıya sahip olan V70 D5 ani hızlanmaları da çok seviyor.

GENEL DEĞERLENDİRME

Her ne kadar farklı güç ve fiyat etiketlerine sahip olsalar da iki otomobilde markalarının iddialı modellerinden. Günümüzde station’ların geldiği doruk noktasını gösteren bu otomobillerin üst lüks sınıftaki araçlardan eksiği yok fazlası var. Hem aile otomobili hem de spor otomobil olarak kullanılabilen Audi A6 Allroad ve Volvo V70, performans isteyenlerin tüm beklentilerini de karşılayabiliyor. Keşke fiyatlarını biraz daha aşağı çekebilselerdi...

Ön panjurdan tavan raylarına, cam çıtalarından far çerçevelerine kadar krom kaplamalarla süslenmiş Audi A6 Allroad, yuvarlak hatlı tasarımıyla meraklı bakışların hedefi oluyor.



Daha yeni Daha eski