Bildiğiniz üzere mesleğim gereği birçok yeni modeli kullanma, deneyimleme şansına sahip oluyorum. Kullandığım modelleri kendi sınıfları ve rakipleri çerçevesinde değerlendiriyorum. Gerektiğinde aracı görenlere, benimle beraber seyahat eden arkadaşlarıma fikirlerini soruyorum. Sonrasında kafamda şekillenen düşünceleri sizlere aktarıyorum. Bu süreçte bazı otomobiller hafızamda ve kalbimde ciddi izler bırakıyor. İşte onlardan biri de BMW iX.
BMW iX'i kullanmadan önce BMW i4'ü Kapadokya'da kullanmıştım. Bu nedenle aklımda bazı beklentiler çoktan yer etmişti. Kendimce i4'ün performansına bakarak iX hakkında da varsayımlarda bulunuyordum. Ama aracın nevi şahsına münhasır olmasından dolayı bazı açık kapılar bıraktığımı da belirtmeliyim. Örneğin; BMW 4 Serisi'nin elektrikli hali olarak tanımlayabileceğimiz i4'ün koltuğuna oturduğunuzda iki araç arasında birçok ortak nokta olacağını tahmin edebiliyorsunuz. Veya X3'ün elektrikli versiyonu iX3'te çok büyük sürprizler beklemiyorsunuz. Çünkü amaç insanların alışık olduğu, bildiği, güvendiği hatta satın aldığı aracın elektriklisini üretmek. Bu konuda BMW'nin bu stratejisinin çok doğru olduğuna inandığımı da belirtmek isterim. Ne kadar kabul etmesek de hala elektrikli araçlara ön yargıyla yaklaşan insanlar var ve bu kullanıcılar yıllardır üretilen bir modelin elektrikli haline daha çabuk ısınıyorlar. Tam bu noktada 'zevkler ve renkler tartışılmaz' mottosu devreye giriyor. Bazı sürücüler elektrikli aracın diğerlerine benzememesi gerektiğini, farklılığını ortaya koyması gerektiğini düşünüyor.
BMW iX tasarımından performansına kadar her noktada farkını hissettiren bir model. Yakından takip eden dostlarım bilirler; araçların sadece tasarım, performanslarını değerlendirmem. Sadece kağıt üstündeki verilere göre artı veya eksi şeyler söylemem. Çünkü yaptığımız işin önemli bir bölümünün hislerle alakalı olduğuna inanırım. Yani bir spor araç kullanıyorsam sadece tasarım ve 0-100 hızlanmasına bakarak değerlendirmenin eksik olacağını, aracın koltuk yapısından motor sesine, ara hızlanmasından fren performansına kadar birçok noktada "evet ben bir spor otomobil kullanıyorum" dedirtmesini gerektiğini düşünürüm. Bu nedenle BMW iX'in hissettirdiklerinin çok etkileyici olduğunu belirtmeliyim.
Birkaç gün süren test sürüşüm esnasında sanırım 7-8 otomobil meraklısını iX'in kokpitinde ağırladım. Misafirlerimden 3 kişi elektrikli araçlara oldukça mesafeli olan sürücülerdi. Ama 1-2 saat içinde hepsi BMW iX'in büyüsüne kapıldı gitti. Günün sonunda iş "Acaba araç bulabilir miyiz? Araya girsen hemen alabilir miyiz?" sorularına geldi. Israrlar sonucu 2 kişi için hemen telefona sarıldım. Tabii ki Borusan Otomotiv'deki meleklerimiz, kurumsal iletişimdeki dostlarımız Aslı Kayadeniz ve Begüm Tenik'e konuyu havale ettim. Sağ olsunlar her zamanki nezaketleriyle yardımcı oldular. Bu durum aslında elektrikli araca ön yargıların çok kısa sürede yok olabileceğini gösterdi. Yeter ki insanlar aracı deneyimleyebilsin. Hızlanmasındaki türbülans etkisinden geniş kokpite kadar birçok noktada kendisine hayran bıraktırmayı başaran BMW iX'in bu kadar kısa sürede adından tüm dünyada bahsettirmesinin tesadüf olmadığı bir gerçek!
Gelelim aracın özelliklerine! BMW’nin elektrikli mobilitedeki vizyonunu temsil eden ve bu alandaki en ileri eDrive teknolojisine sahip BMW iX xDrive40’ın ön ve arka akslarında yer alan elektrik motorları 326 beygir güç ve 630 Nm tork üretirken, otomobili 0’dan 100 km/s hıza sadece 6,1 saniyede ulaştırıyor. WLTP normlarına göre tam şarj ile yaklaşık 425 km menzile sahip BMW iX xDrive40, hem şehir içi sürüş hem de uzun mesafeler için ideal bir sürüş deneyimi sunuyor. 150 kW gücündeki ev dışı şarj istasyonlarında 10 dakikalık şarj ile 100 km menzil üreten bataryalar yüzde 10 doluluk seviyesinden yüzde 80 doluluk seviyesine 31 dakikada ulaşabiliyor. BMW iX pratik BMW Wallbox kullanılarak da tam doluluğa 8 saatten kısa sürede ulaşıyor.
Standart olarak sunulan BMW Live Cockpit Professional, Akıllı Telefon Arayüzü, Sky Lounge Panorama Cam Tavan, BMW Laserlight, Kablosuz Şarj, Konfor Erişim Sistemi, 4-Bölgeli Otomatik Klima yanında Sürüş Asistanı Professional ve Park Asistanı Plus, gibi gelişmiş donanım içeriği ile otomobil, kullanıcılarına üst düzey konfor ve kişiselleştirilmiş bir deneyimi bir arada yaşatıyor. Yeni nesil BMW İşletim Sisteminin bir parçasını oluşturan ve ilk kez sunulan 12.3 Bilgi Ekranı ve 14.9 inç Kontrol Ekranına sahip BMW Kavisli Ekran, BMW iX xDrive40'ın iç mekanına farklı bir ambiyans katıyor. Tüm bu donanım ve özellikleri bünyesinde barındıran test aracım BMW iX xDrive40 - First Edition Essence'ın fiyatı 3 milyon 50 bin TL.
BMW iX'i kullanmadan önce BMW i4'ü Kapadokya'da kullanmıştım. Bu nedenle aklımda bazı beklentiler çoktan yer etmişti. Kendimce i4'ün performansına bakarak iX hakkında da varsayımlarda bulunuyordum. Ama aracın nevi şahsına münhasır olmasından dolayı bazı açık kapılar bıraktığımı da belirtmeliyim. Örneğin; BMW 4 Serisi'nin elektrikli hali olarak tanımlayabileceğimiz i4'ün koltuğuna oturduğunuzda iki araç arasında birçok ortak nokta olacağını tahmin edebiliyorsunuz. Veya X3'ün elektrikli versiyonu iX3'te çok büyük sürprizler beklemiyorsunuz. Çünkü amaç insanların alışık olduğu, bildiği, güvendiği hatta satın aldığı aracın elektriklisini üretmek. Bu konuda BMW'nin bu stratejisinin çok doğru olduğuna inandığımı da belirtmek isterim. Ne kadar kabul etmesek de hala elektrikli araçlara ön yargıyla yaklaşan insanlar var ve bu kullanıcılar yıllardır üretilen bir modelin elektrikli haline daha çabuk ısınıyorlar. Tam bu noktada 'zevkler ve renkler tartışılmaz' mottosu devreye giriyor. Bazı sürücüler elektrikli aracın diğerlerine benzememesi gerektiğini, farklılığını ortaya koyması gerektiğini düşünüyor.
BMW iX tasarımından performansına kadar her noktada farkını hissettiren bir model. Yakından takip eden dostlarım bilirler; araçların sadece tasarım, performanslarını değerlendirmem. Sadece kağıt üstündeki verilere göre artı veya eksi şeyler söylemem. Çünkü yaptığımız işin önemli bir bölümünün hislerle alakalı olduğuna inanırım. Yani bir spor araç kullanıyorsam sadece tasarım ve 0-100 hızlanmasına bakarak değerlendirmenin eksik olacağını, aracın koltuk yapısından motor sesine, ara hızlanmasından fren performansına kadar birçok noktada "evet ben bir spor otomobil kullanıyorum" dedirtmesini gerektiğini düşünürüm. Bu nedenle BMW iX'in hissettirdiklerinin çok etkileyici olduğunu belirtmeliyim.
Birkaç gün süren test sürüşüm esnasında sanırım 7-8 otomobil meraklısını iX'in kokpitinde ağırladım. Misafirlerimden 3 kişi elektrikli araçlara oldukça mesafeli olan sürücülerdi. Ama 1-2 saat içinde hepsi BMW iX'in büyüsüne kapıldı gitti. Günün sonunda iş "Acaba araç bulabilir miyiz? Araya girsen hemen alabilir miyiz?" sorularına geldi. Israrlar sonucu 2 kişi için hemen telefona sarıldım. Tabii ki Borusan Otomotiv'deki meleklerimiz, kurumsal iletişimdeki dostlarımız Aslı Kayadeniz ve Begüm Tenik'e konuyu havale ettim. Sağ olsunlar her zamanki nezaketleriyle yardımcı oldular. Bu durum aslında elektrikli araca ön yargıların çok kısa sürede yok olabileceğini gösterdi. Yeter ki insanlar aracı deneyimleyebilsin. Hızlanmasındaki türbülans etkisinden geniş kokpite kadar birçok noktada kendisine hayran bıraktırmayı başaran BMW iX'in bu kadar kısa sürede adından tüm dünyada bahsettirmesinin tesadüf olmadığı bir gerçek!
Gelelim aracın özelliklerine! BMW’nin elektrikli mobilitedeki vizyonunu temsil eden ve bu alandaki en ileri eDrive teknolojisine sahip BMW iX xDrive40’ın ön ve arka akslarında yer alan elektrik motorları 326 beygir güç ve 630 Nm tork üretirken, otomobili 0’dan 100 km/s hıza sadece 6,1 saniyede ulaştırıyor. WLTP normlarına göre tam şarj ile yaklaşık 425 km menzile sahip BMW iX xDrive40, hem şehir içi sürüş hem de uzun mesafeler için ideal bir sürüş deneyimi sunuyor. 150 kW gücündeki ev dışı şarj istasyonlarında 10 dakikalık şarj ile 100 km menzil üreten bataryalar yüzde 10 doluluk seviyesinden yüzde 80 doluluk seviyesine 31 dakikada ulaşabiliyor. BMW iX pratik BMW Wallbox kullanılarak da tam doluluğa 8 saatten kısa sürede ulaşıyor.
Standart olarak sunulan BMW Live Cockpit Professional, Akıllı Telefon Arayüzü, Sky Lounge Panorama Cam Tavan, BMW Laserlight, Kablosuz Şarj, Konfor Erişim Sistemi, 4-Bölgeli Otomatik Klima yanında Sürüş Asistanı Professional ve Park Asistanı Plus, gibi gelişmiş donanım içeriği ile otomobil, kullanıcılarına üst düzey konfor ve kişiselleştirilmiş bir deneyimi bir arada yaşatıyor. Yeni nesil BMW İşletim Sisteminin bir parçasını oluşturan ve ilk kez sunulan 12.3 Bilgi Ekranı ve 14.9 inç Kontrol Ekranına sahip BMW Kavisli Ekran, BMW iX xDrive40'ın iç mekanına farklı bir ambiyans katıyor. Tüm bu donanım ve özellikleri bünyesinde barındıran test aracım BMW iX xDrive40 - First Edition Essence'ın fiyatı 3 milyon 50 bin TL.