Yeni Bmw i4 ve Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer modelleriyle Kapadokya'da düzenlenen özel bir etkinlikte tanıştım. Öncelikle organizasyonun ve rotanın çok keyifli olduğunu söylemeliyim. Bir gün öncesinde kar yağmasına rağmen iki günlük organizasyonda havanın harika olması test sürüşlerinin zevkini artırdı. Özellikle bölgenin harika coğrafyası, özenle seçilen mola yerleriyle birleşince araçların tadına varmamı kolaylaştırdı diyebilirim 😀
Araçların özelliklerinden önce hissettiklerimi sizinle kısaca paylaşmak istiyorum. Öncelikle Yeni BMW i4 ile başlayayım. Borusan Otomotiv'in Türkiye temsilcisi olduğu BMW'nin ilk tamamen elektrikli Gran Coupe modeli i4 kullanması çok keyifli bir model. Eğer araç içinde kayıt alan bir kamera olsaydı gaz pedalına yüklendiğimde aldığım cevapların her seferinde yüzümde tatlı bir gülümse bıraktığını görebilirdiniz. Çıkardığı ses öyle tatmin edici ki aracın direksiyonunda ilk defa bisiklete sahip olan bir çocuk sevinciyle oturuyorsunuz. İşin bir de şu yanı var; biz 340 beygirlik i4 eDrive40'ı kullandık. Bir de lansmanda olmayan 544 beygirlik i4 M50 var. Onu hayal bile edemiyorum.
Sürücüsünü çok mutlu eden Yeni BMW i4'ün performansını beğenmeyen bir meslektaşımı görmedim. Yaptığım sohbetler genellikle araç bulunurluğu ve i4'ün fiyatı üzerine oldu. Evet soranlar için söyleyeyim; Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik ile akşam yemeğinde yaptığımız sohbette araç bulunurluğu konusunda sıkıntının bir süre daha devam edeceğini öğrendik. Çünkü üretimden kaynaklı sorunlardan dolayı istedikleri kadar araç alamadıklarını, hatta bazen gönderilecek araç sayısı ve tarihlerinde son dakika değişikliklerine maruz kaldıklarını belirtti. Doğal olarak bu durum ülkemizde de tüketiciye yansıyor.
Gelelim aracın detaylarına! Yüksek voltajlı batarya ünitesini ön ve arka akslar arasına yerleştirerek alçak bir ağırlık merkezi oluşturan Yeni BMW i4, markanın sürüş keyfini ve performansını tamamen elektrikli modelinde de mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Yeni BMW i4 eDrive40 modeli arkadan çekişli sürüş özelliğini kullanıcısına sunarken, 340 hp güç ve 430 Nm tork üreten elektrik motoru, otomobili 0'dan 100 km/s hıza sadece 5.7 saniyede ulaştırıyor. Yeni BMW i4 eDrive40, WLTP normlarına göre tam dolu batarya kapasitesiyle 590 km yol kat edebiliyor.
Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer, geniş ve sekizgen biçimli Böbrek Izgaraları, keskin çizgilere sahip LED farları ve geniş omuz çizgileriyle kolaylıkla fark ediliyor. Gövdeye entegre edilen kapı kolları modelin yalın tasarım felsefesini ön plana çıkarırken, düz A sütunu ve uzatılan yan cam grafiği de Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer’a dinamik bir görünüm kazandırıyor. Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer, sahip olduğu modern ve estetik detayları sayesinde hem sportif hem de kendinden emin bir duruş sergiliyor. Ayrıca Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer’ın önceki nesline göre yapılan iyileştirmelerle 0.26 Cd seviyesine düşürülen sürtünme katsayısı otomobilin verimliliğine de katkı sağlıyor.Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer’ın mild hybrid teknolojisi ile frenleme veya sürüş esnasında otomobilin kinetik enerjisi elektriğe dönüştürülerek bataryada depolanabiliyor. Bu güç, otomobilin elektrik sistemlerinde kullanılarak motorun performans ve verimliliğini arttırıyor. Böylelikle daha düşük emisyon ve yakıt tüketimi elde edilirken ek olarak 19 bg güç ve 55 Nm'lik tork sağlanıyor. 1.5 Litre hacminde benzinli BMW Twinpower Turbo motoru ile birlikte kombine olarak 170 bg güç üreten Yeni BMW 220i Active Tourer, verimli olduğu kadar performansı yüksek bir sürüş de sunuyor.
Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer'ın ikinci nesliyle gelen önemli yenilikleri arasında geniş ve çok yönlü iç tasarımı öne çıkıyor. Kabin geometrisi ve iç tasarımın detaylarında BMW’nin teknolojik amiral gemisi modeli BMW iX’ten alınan ilham kendisini fazlasıyla hissettiriyor. Böylelikle ince gösterge paneli, BMW Kavisli Ekran (Curved Screen) ve azalan düğmeler sayesinde Premium bir ambiyans yaratılan yaşam alanı oluşturuluyor.
Araçların özelliklerinden önce hissettiklerimi sizinle kısaca paylaşmak istiyorum. Öncelikle Yeni BMW i4 ile başlayayım. Borusan Otomotiv'in Türkiye temsilcisi olduğu BMW'nin ilk tamamen elektrikli Gran Coupe modeli i4 kullanması çok keyifli bir model. Eğer araç içinde kayıt alan bir kamera olsaydı gaz pedalına yüklendiğimde aldığım cevapların her seferinde yüzümde tatlı bir gülümse bıraktığını görebilirdiniz. Çıkardığı ses öyle tatmin edici ki aracın direksiyonunda ilk defa bisiklete sahip olan bir çocuk sevinciyle oturuyorsunuz. İşin bir de şu yanı var; biz 340 beygirlik i4 eDrive40'ı kullandık. Bir de lansmanda olmayan 544 beygirlik i4 M50 var. Onu hayal bile edemiyorum.
Sürücüsünü çok mutlu eden Yeni BMW i4'ün performansını beğenmeyen bir meslektaşımı görmedim. Yaptığım sohbetler genellikle araç bulunurluğu ve i4'ün fiyatı üzerine oldu. Evet soranlar için söyleyeyim; Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik ile akşam yemeğinde yaptığımız sohbette araç bulunurluğu konusunda sıkıntının bir süre daha devam edeceğini öğrendik. Çünkü üretimden kaynaklı sorunlardan dolayı istedikleri kadar araç alamadıklarını, hatta bazen gönderilecek araç sayısı ve tarihlerinde son dakika değişikliklerine maruz kaldıklarını belirtti. Doğal olarak bu durum ülkemizde de tüketiciye yansıyor.
Gelelim aracın detaylarına! Yüksek voltajlı batarya ünitesini ön ve arka akslar arasına yerleştirerek alçak bir ağırlık merkezi oluşturan Yeni BMW i4, markanın sürüş keyfini ve performansını tamamen elektrikli modelinde de mükemmel bir şekilde yansıtıyor. Yeni BMW i4 eDrive40 modeli arkadan çekişli sürüş özelliğini kullanıcısına sunarken, 340 hp güç ve 430 Nm tork üreten elektrik motoru, otomobili 0'dan 100 km/s hıza sadece 5.7 saniyede ulaştırıyor. Yeni BMW i4 eDrive40, WLTP normlarına göre tam dolu batarya kapasitesiyle 590 km yol kat edebiliyor.
Yeni BMW i4 eDrive40, 11kW gücündeki AC şarj ile 8.5 saatten kısa bir sürede tam dolu batarya kapasitesine erişebiliyor. Yeni BMW i4 eDrive40, 200 kW’a kadar çıkabilen DC şarj istasyonunda ise 10 dakikalık şarj ile yaklaşık 164 km menzil sunuyor. Tamamen elektrikli Yeni BMW i4 eDrive40, 200 kW'a kadar çıkabilen DC şarj istasyonlarında 31 dakikalık sürede yüzde 10'dan yüzde 80 batarya doluluğuna ulaşabiliyor.
Yeni BMW i4 eDrive40'tan, M modellerine özgü güçlü ve atletik tasarımıyla kolayca ayrışan Yeni BMW i4 M50, M departmanının bugüne kadar geliştirdiği ilk tamamen elektrikli otomobil olma özelliğini taşıyor. M Aerodinamik paketi, M hafif alaşım jantlar ve M dış aynalar otomobilin dinamik karakterini vurgulayan önemli unsurlar arasında yer alıyor. Ayrıca yekpare dev böbreklerde yer alan M logosu ve Cerium Grisi tasarım detayları otomobilin farklılığını destekliyor. BMW'nin efsanevi sürüş karakterinin en modern temsilcisi olan Yeni BMW i4 M50, yaklaşık %50-%50 ağırlık dağılımı ve yere yakın ağırlık merkeziyle kullanıcısına maksimum yol tutuş kabiliyeti sunuyor.
Yeni BMW i4, üretim sürecinde yalnızca hidroelektrik santrallerinden elde edilen yenilenebilir enerji kullanmasıyla dikkat çekiyor. Yeni BMW i4 bu sayede, doğal kaynakları daha sorumlu bir şekilde kullanarak karbon ayak izini minimuma indirmeyi hedefliyor.
Yeni BMW i4, üretim sürecinde yalnızca hidroelektrik santrallerinden elde edilen yenilenebilir enerji kullanmasıyla dikkat çekiyor. Yeni BMW i4 bu sayede, doğal kaynakları daha sorumlu bir şekilde kullanarak karbon ayak izini minimuma indirmeyi hedefliyor.
Yeni BMW i4 eDrive40, ince ve alçak tasarıma sahip gösterge paneliyle modern ve cömert bir iç mekan sunuyor. 12.3 inç boyutunda gösterge ekranı ve 14.9 inç büyüklüğündeki yüksek çözünürlüklü dokunmatik multimedya ekranı ile BMW Kavisli Ekran sürücü odaklı olma özelliği taşıyor.
Orta konsolda yer alan BMW Touch Controller; entegre edildiği BMW İşletim Sistemi 8 ile tüm eğlence, bilgi, iletişim ve navigasyon özelliklerinin sezgisel kontrolünü sağlıyor. Tamamen elektrikli Yeni BMW i4 modellerinin kabinindeki bir diğer devrimsel yenilik ise fiziksel düğmelerin çoğunun yerini dokunmatik ekranların alması.
Organizasyonun diğer yıldızı ise Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer'dı. Birinci nesli ülkemize geldiğinde satın almayı çok düşündüğüm, son anda vazgeçtiğim ve sonrasında pişman olduğum aracın ikinci neslini de çok beğendim. Zaten beni yakından takip eden dostlarım bilir, fonksiyonel, çok amaçlı kullanılabilecek araçları da çok severim. Bence BMW 2 Serisi Active Tourer premium sınıfa geçmek isteyen birçok sürücü için iyi bir seçenek. Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer, geniş ve sekizgen biçimli Böbrek Izgaraları, keskin çizgilere sahip LED farları ve geniş omuz çizgileriyle kolaylıkla fark ediliyor. Gövdeye entegre edilen kapı kolları modelin yalın tasarım felsefesini ön plana çıkarırken, düz A sütunu ve uzatılan yan cam grafiği de Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer’a dinamik bir görünüm kazandırıyor. Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer, sahip olduğu modern ve estetik detayları sayesinde hem sportif hem de kendinden emin bir duruş sergiliyor. Ayrıca Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer’ın önceki nesline göre yapılan iyileştirmelerle 0.26 Cd seviyesine düşürülen sürtünme katsayısı otomobilin verimliliğine de katkı sağlıyor.Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer’ın mild hybrid teknolojisi ile frenleme veya sürüş esnasında otomobilin kinetik enerjisi elektriğe dönüştürülerek bataryada depolanabiliyor. Bu güç, otomobilin elektrik sistemlerinde kullanılarak motorun performans ve verimliliğini arttırıyor. Böylelikle daha düşük emisyon ve yakıt tüketimi elde edilirken ek olarak 19 bg güç ve 55 Nm'lik tork sağlanıyor. 1.5 Litre hacminde benzinli BMW Twinpower Turbo motoru ile birlikte kombine olarak 170 bg güç üreten Yeni BMW 220i Active Tourer, verimli olduğu kadar performansı yüksek bir sürüş de sunuyor.
Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer'ın ikinci nesliyle gelen önemli yenilikleri arasında geniş ve çok yönlü iç tasarımı öne çıkıyor. Kabin geometrisi ve iç tasarımın detaylarında BMW’nin teknolojik amiral gemisi modeli BMW iX’ten alınan ilham kendisini fazlasıyla hissettiriyor. Böylelikle ince gösterge paneli, BMW Kavisli Ekran (Curved Screen) ve azalan düğmeler sayesinde Premium bir ambiyans yaratılan yaşam alanı oluşturuluyor.
Standart olarak sunulan BMW Kavisli Ekran, Head-Up Display, Adaptif LED Farlar ve Sürüş Asistanı donanımları ile sürüş konforunu artırırken; opsiyonel olarak sunulan ve 360 derece görüşe olanak sağlayan Park Asistanı Plus donanımı ile şehir içi kullanım konforunu da artırıyor. Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer, yolcularına selefine göre çok daha konforlu bir uzun mesafe yolculuğuna da olanak sağlıyor. Elektrikli olarak ayarlanabilen sürücü koltuğu aynı zamanda hafıza fonksiyonunu da kullanıcısına sunuyor.
Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer, 13 santimetreye kadar öne kayabilen arka koltukları ve 40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuk sırtlıkları sayesinde kullanıcılar için çok amaçlı bir yük bölmesi haline geliyor. Bu doğrultuda bagaj hacmi 1405 litreye ulaşabiliyor.
Yeni BMW i4 eDrive40 1.892.900 TL’den, Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer ise 948.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Araçlar hakkında konuşan, otomotiv endüstrisindeki elektrifikasyon dönüşümünün önemli öncülerinden biri olduklarını ve bu alandaki tecrübeleriyle elektromobiliteyi yaygınlaştırmaya odaklandıklarını belirten Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, "2013 yılında Türkiye’ye getirdiğimiz BMW i3 ile başlayan elektrikli mobilite yolcuğumuzda, ilerleyen yıllarda temsil ettiğimiz markalarımızın tamamen elektrikli ve hibrit modellerini dünya ile aynı anda müşterilerimizle buluşturduk. Bu kararlılığımızı kendimiz için belirlediğimiz "Türkiye Otomotiv Sektörünün Elektrifikasyon Dönüşümüne Öncü Olmak" misyonuyla pekiştirdik. Bu misyona paralel olarak yükselttiğimiz hedefimize BMW’nin tamamen elektrikli yeni modeli i4 ve mild hybrid motorlu otomobili Yeni 2 Serisi Active Tourer ile yürümeye devam ediyoruz.” dedi.
Yeni BMW i4 eDrive40 1.892.900 TL’den, Yeni BMW 2 Serisi Active Tourer ise 948.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Araçlar hakkında konuşan, otomotiv endüstrisindeki elektrifikasyon dönüşümünün önemli öncülerinden biri olduklarını ve bu alandaki tecrübeleriyle elektromobiliteyi yaygınlaştırmaya odaklandıklarını belirten Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, "2013 yılında Türkiye’ye getirdiğimiz BMW i3 ile başlayan elektrikli mobilite yolcuğumuzda, ilerleyen yıllarda temsil ettiğimiz markalarımızın tamamen elektrikli ve hibrit modellerini dünya ile aynı anda müşterilerimizle buluşturduk. Bu kararlılığımızı kendimiz için belirlediğimiz "Türkiye Otomotiv Sektörünün Elektrifikasyon Dönüşümüne Öncü Olmak" misyonuyla pekiştirdik. Bu misyona paralel olarak yükselttiğimiz hedefimize BMW’nin tamamen elektrikli yeni modeli i4 ve mild hybrid motorlu otomobili Yeni 2 Serisi Active Tourer ile yürümeye devam ediyoruz.” dedi.
2021 yılında da otomotiv sektörünü derinden etkileyen çip krizine rağmen BMW Group'un rekor sayıda araç teslimatı gerçekleştirdiğini ve toplam teslimat içindeki elektrikli araç payının yüzde 13 artış gösterdiğini vurgulayan Tiftik, "Son yıllarda etkisini gittikçe artıran iklim ve çevre bilinci toplumun bu alandaki duyarlılığının da artmasını sağlıyor. Birçok ülkenin uyguladığı yeni emisyon kuralları ile otomotiv endüstrisinin tüm oyuncuları ürün gamlarını tamamen elektrikli yeni modellerle genişletiyor. Böylelikle her geçen yıl toplam otomotiv pazarında rekor satış adetlerine tanıklık ettiğimiz elektrikli otomobil pazarını Türkiye’de de büyütmeye devam edeceğiz. Bu çerçevede tamamen elektrikli ürün ailesine eklediğimiz yeni modellerle öncü rolümüzü daha da güçlendireceğiz.” dedi.
Yeni BMW i4'ün üretiminde yenilenebilir enerji kullanımına da dikkat çeken Tiftik, "BMW'nin tamamen elektrikli ilk Gran Coupé modeli Yeni BMW i4 eDrive40, BMW Group'un karbon ayak izi azaltma hedeflerinde önemli bir role sahip Yeni BMW i4’ün üretiminde yalnızca hidroelektrik santrallerinden sağlanan yenilenebilir enerji kullanılıyor." dedi.