YENİ HONDA HR-V SATIŞA SUNULDU!

Honda mühendisliğinin ve mobilite çözümlerinin en güncel ürünü olarak yenilenen, elektrifikasyon stratejisi kapsamında kurulan ‘e:Technology’ markası altında e:HEV logosunu taşıyan en yeni model olan HR-V’nin üçüncü jenerasyonu Türkiye’de satışa sunuldu. Honda’nın 1999 yılında Avrupa’da hibrit teknolojisinde öncü olan ve markanın Avrupa’da satışa sunduğu ilk hibrit model olmasıyla dikkat çeken Insight’tan bu yana Honda’nın hibrit teknolojisi üzerine çalışmaları devam ediyor. Honda’nın hızlanmayı artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için elektrikli motor desteği ve fren enerjisi geri-kazanım sistemini kullanan Integrated Motor Assist (IMA) sistemi yıllar içerisinde gelişimi sürdürürken; aynı zamanda Honda’nın Formula 1 Hibrit Güç Ünitesi programı e:HEV hibrit sisteminin hayata geçirilmesi için ilham kaynağı oldu. 
Yeni HR-V, standart olarak Honda’nın güçlü ve verimli iki motora sahip e:HEV hibrit güç-aktarma sistemi ile donatılırken; verimlilik ve performansın mükemmel bir karışımını kullanıma sunuyor. Prize ve şarj etmeye gereksinim duymayan HR-V e:HEV, elektrikli bir aracın hızlı tepki veren performans ve verimliliğini geleneksel araçların kullanılabilirliği ile birleştiriyor. e:HEV güç aktarma sistemi, iki kompakt ve güçlü elektrikli motorla birlikte çalışan Atkinson çevrimli 1,5 litrelik DOHC i-VTEC benzinli motor, bir lityum iyon batarya ve bir güç kontrol ünitesine bağlı yenilikçi bir sabit vitesli e-CVT şanzımandan oluşuyor. Yeni HR-V’de e:HEV sistemi 131PS (96 kW) güç ve 253 Nm tork üretecek şekilde optimize edilirken; Jazz’dan 22 PS daha fazla güç üretebiliyor. 

Bataryadaki hücre sayısı yüzde 25 oranında artırılarak, Jazz ile kıyaslandığında 80 kW daha fazla elektrik gücü depolanması sağlanmış. HR-V, 122 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile 5,4 lt/100 km (WLTP) tüketirken; sürüş konforuyla öne çıkan model, 0-100 km/s hızlanmasını 10,7 saniyede tamamlıyor. Akıllı Elektronik Kontrol Ünitesi; sürüş koşullarına bağlı olarak yakıt açısından en verimli sürüş moduna karar vererek EV Sürüş, Hibrit Sürüş veya Benzinli Sürüş arasında otomatik olarak geçiş yapıyor. Sabit ve hızlı otoyol sürüşlerinde sistem en verimli mod olan Benzinli Sürüş modunu seçerken; ani hızlanma anlarında sistem, Hibrit Sürüş moduna geçiyor. Hibrit Sürüş, benzinli motorla çalışan jeneratörden gelen gücü bataryayı şarj etmek için yönlendiriyor. Ayrıca Spor modu, daha keskin gaz tepkisi sağlarken; ECO modu yakıt verimliliğine vurgu yapmak için klima sistemini ve gaz tepkisini ayarlıyor.  Sürücüler daha fazla elektrikli araç benzeri bir deneyimi için şanzıman üzerinden süzülme veya fren anında farklı seviyelerde enerji geri-kazanımı sunan B-Menzil işlevini seçebiliyor. Enerji geri-kazanım seviyesi ve ortaya çıkan yavaşlama etkisi, direksiyonun arkasındaki elciklerle normal D-Menzil üzerinden ayarlanabiliyor. 
Yeni nesil HR-V, modern coupe benzeri bir SUV görünümü sergiliyor. Yalın tasarımıyla dikkat çeken yeni HR-V;  aynı zamanda geniş, çok yönlü ve rahat iç mekanıyla kullanıcı dostu bir yapı sunuyor.  Ön çıkıntının 20 mm azaltılması ve arka çıkıntıya 20 mm eklenmesiyle güçlü SUV duruşuna ek olarak standart olarak sunulan 18 inçlik jantlar ile estetik bir görünüm elde ediliyor. Yeni HR-V, tasarım çizgileriyle enerjik bir ruh ve dinamizm duygusu yaratırken; farlar,  gövde renginde ızgara ve özgün alt ızgara gibi dış tasarım öğeleri dikkat çekiyor. İnsana fayda odaklı tasarımı ve yalın çizgileriyle fark yaratan yeni HR-V;  Gün Işığı Beyazı, Gece Mavisi, Kristal Siyah, Meteor Gri ve Kristal Kırmızı olmak üzere beş farklı renk seçeneği ile satışa sunuluyor. 
Honda mühendisleri, sürüş deneyimini ve konforunu en üst düzeye çıkarmak için önemli çalışmalar yapmış. Süspansiyon, direksiyon ve fren iyileştirmelerinden yararlanarak sürücünün yönlendirmelerine daha hassas ve hızlı yanıt veren yeni HR-V, çok daha güvenli, keyifli ve daha konforlu bir sürüş deneyimi sunuyor. Direksiyonun burulma rijitliği ve esneme oranı yüzde 15 artırılarak yön değişikliklerinde daha yumuşak bir his sağlanmış. Sürtünmeyi azaltmak üzere optimize edilen süspansiyon sistemi, direksiyon hareketlerine daha hızlı ve hassas cevap verirken; Honda’nın Aktif Yol Tutuş Destek Sistemi (AHA) özellikle hızlı direksiyon hareketlerinde veya ani engel aşma manevralarında oluşan yüklere tepki verirken Araç Denge Destek Sistemi (VSA) ile birlikte çalışıyor. 

HR-V e:HEV’de elektrikli fren; rejeneratif ve hidrolik frenleri kontrol ederek yumuşak ve kontrollü fren hissi sağlıyor. Gelişmiş fren sistemi; Araç Denge Destek Sistemi (VSA), Acil Durum Fren Desteği (BAS), Yokuş Kalkış Desteği (HAS) ve Otomatik Frende Tutma (ABH) gibi elektronik yardımcıları içeriyor. Avrupa'da ilk kez HR-V ile sunulan Yokuş İniş Kontrolü (HDC), sadece 3 km/s minimum hızda çalışarak kaygan veya dik yollara kadar farklı koşullarda daha yumuşak ve kontrollü bir sürüş sağlıyor. 
Honda mühendisleri ve tasarımcıları, teknolojinin sürücü ve yolcuların hayatını kolaylaştırmak için var olduğu inancına dayanan “Maksimum İnsan, Minimum Makine” (M/M) ilkesine uygun olarak yeni HR-V e:HEV modelinin iç mekanını yeniden tasarladı. Dış tasarımda olduğu gibi yeni HR-V, geniş iç mekanda da çağdaş kumaşlar ve yumuşak dokunuşlu malzemelerle sağlam bir SUV hissi sunuyor. Ön konsolun yatay mimarisi ve baştan sona düzenli çizgileri modern, minimalist ve estetik bir görünüm sergilerken; kabin içindeki havadar ve ferah his, yeni bir teknoloji düzeyi kazandıran sezgisel ve kusursuz araç içi bağlantı özellikleri ve uygulamalarına dokunmatik ekran veya sesli komut yoluyla ulaşılan sistem sayesinde tamamlanıyor. Sürüş pozisyonu önceki nesle kıyasla 10 mm artırılırken; camlar en fazla ışık almak üzere yeniden tasarlandı. Ayrıca ısıtma, havalandırma ve klima (HVAC) ünitesi çok daha kompakt hale getirildi. 

Honda mühendisleri tarafından geliştirilen Hava Difüzyon Sistemi, ön konsolun üst köşelerine yerleştirilen L şeklindeki havalandırma kanallarıyla tüm yolculara yeni bir iklimlendirme konsepti sunuyor. Sistem sayesinde yan camlar boyunca yumuşak bir esinti ön yolcuların yanından geçiyor. Hava aynı zamanda tavana da ulaşıyor ve yolcuların zorlukla algılayabileceği hafif bir hava girdabı oluşturuyor. Arka koltuk yolcuları için ise arka konsol havalandırma ızgaraları sunuluyor. Geniş ve çok yönlü iç mekan, tüm versiyonlarda kaliteli malzemeler öne çıkarken; Honda’nın yeni nesil gövde dengeleyici ön koltukları, uzun yolculuklarda yorgunluğun önlenmesine yardımcı oluyor. HR-V’nin ısıtmalı koltukları ve direksiyonu ise sürüş konforunu artırırken; kumandalar sürücünün görüş alanında olacak şekilde konumlandırılmasıyla kabin içi yerleşim, ergonomiyi en üst seviyeye çıkarıyor. 
Bunlara ek olarak yeni HR-V, Honda’nın Sihirli Koltukları sayesinde sınıfının en esnek ve kullanışlı iç mekanlarından birini sunuyor. Koltukları katlama ve yukarıya doğru kaldırma olanağı sunan ve Honda mühendisliğinin sonucu olarak öne çıkan Sihirli Koltuk sistemi ile kullanım alanında önemli bir esneklik elde ediliyor. Araç versiyona göre 304 ila 319 litre arasında değişen bagaj hacmi sunuyor. Sihirli Koltuklar, alçak bagaj eşiği, geniş bagaj ağzı açıklığı ve düz bagaj zemini sayesinde yeni HR-V’nin bagaj erişimi ve kullanımı en üst düzeye çıkarken; bisiklet, sörf tahtası gibi yükler kolaylıkla taşınabiliyor. Elektrikli bagaj kapağı, kullanım kolaylığını desteklerken; yeni HR-V e:HEV’in Akıllı Giriş özelliği sayesinde anahtarın araçtan uzaklaştığı algılanarak bagaj kapağı otomatik olarak kapanıyor. Büyük bir orta konsol geniş bir saklama alan sunarken; önde iki ve arkada iki USB şarj girişi dışında orta konsolun alt kısmında bir de kablosuz şarj pedi standart olarak tüm versiyonlarda bulunuyor. 

Sadece hibrit olarak satışa sunulan yeni nesil HR-V e:HEV modeli Advanced donanımı 650 bin TL ve Style donanım seçeneği ise 685 bin TL satış fiyatıyla Honda bayilerinde yerini aldı.

Daha yeni Daha eski