YENİ TOYOTA HİLUX TÜRKİYE'DE SATIŞA SUNULDU.
İlk olarak 1968 yılında tanıtılan ve o günden bu yana birçok önemli başarıya ulaşan Toyota Hilux yenilendi. Ülkemizde satışa sunulan Yeni Toyota Hilux için dijital bir lansman düzenlendi. Araçtan bahsettiğim yazılarda genellikle böyle konulara girmem, ama başarılı işleri desteklemek gerektiğini düşündüğümden özellikle belirtmek isterim ki; dijital lansmanı çok beğendim. Hem yayın için çok iyi hazırlanılmış, hem de soru-cevap bölümü çok faydalı bir içeriğe dönüştü. Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt'un verdiği samimi cevaplar lansmanın etkisini çok artırdı. Çünkü bazen yöneticilerimiz etliye sütlüye dokunmadan kaçamak cevaplar vererek farklı bir politika izleyebiliyor. Bence bu durum hem marka hem de ürün için bir fayda sağlamıyor. Bu nedenle emeği geçenleri tebrik ederek araca dönelim.
Yenilen Toyota Hilux'un ön tampon, ön ızgara, LED farlar yeniden tasarlanmış. LED ön sis farları ve arka stop lambalarıyla şıklık artırılmış. Hem şehir içerisinde hem de arazide etkileyici bir tarz sunmayı amaçlayan Hilux, yeni 18 inç alüminyum jant tasarımlarıyla daha göz alıcı bir görünüme sahip olmuş. Yeni Hilux’ta, mevcut renk seçeneklerine Egzotik Kırmızı, Safir Mavi ve Güz Bronzu olmak üzere üç yeni alternatif daha eklendiğini de belirtmek gerek.
Toyota, yenilenen Hilux modelini Adventure, Hi-Cruiser ve Invincible olmak üzere 3 farklı donanım seviyesiyle satışa sunuyor. Hi-Cruiser ve Invincible donanım seviyeleri; premium LED farlar, LED arka stop lambaları, 18 inç alaşım jantlar gibi özelliklerle öne çıkıyor. Bununla birlikte her donanım seviyesinde 8 inç dokunmatik ekran, ön ve arka park sensörleri standart olarak yer alıyor. Geliştirilmiş 8 inç ekrana sahip multimedya sistemi, daha hızlı bir yazılım ve ekran tepkileriyle araç içi deneyimi ileriye taşırken; Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon entegrasyonlarına uyumla hale getirilmiş. Güncellenmiş kabinde, yeni sürücü göstergesi tasarımı ve her türlü sürüş koşulunda rahatlık sağlayan mekanik düğmelerin kombinasyonuyla kolay bir kullanım elde edilmiş.
Hilux'ın 4x4 versiyonlarında sunulan aktif elektronik çekiş kontrol sistemi A-TRC, üst versiyonlarda ek özelliğin geliştirilmesi ile araç 4x2 moduna alındığında da aktif hale gelebiliyor. Böylelikle şehiriçi kullanımlarda da daha güvenli viraj dönüşü ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor. 450 kg artan kapasiteyle 3.5 tonluk römork çekme kapasitesi ise yeni Hilux için önemli bir artı. 29 derecelik yaklaşma ve 27 derecelik uzaklaşma açısıyla birlikte Hilux, 310 mm’lik sürüş yüksekliğine sahip. Maksimum su geçiş derinliği kapasitesi ise 700 mm. 5,325 mm uzunluğa, 1,900 mm genişliğe (versiyona göre 1,855 mm) ve 1,815 mm yüksekliğe sahip Hilux’ın 3,085 mm dingil mesafesi bulunuyor.
Aracın tüm versiyonlarında 2.4 litrelik dizel motor seçeneği sunuluyor. 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanla eşleştirilebilen motor, 150 HP güç ve 400 Nm tork üretebiliyor. Mitsubishi L200, Ford Ranger gibi önemli rakipleri de bulunan Yeni Toyota Hilux'un 2020 sonuna kadar 1000’e yakın, 2021 yılında ise 3.500-4.000 adetlik satış hedefi bulunuyor. Aracın lansmana özel fiyatları aşağıda bulabilirsiniz.