YENİ PORSCHE MACAN TEST SÜRÜŞÜ



Rafine Zevk: Yeni Porsche Macan
Konforu, teknolojisi ve performansıyla markanın elini güçlendirecek olan yeni Porsche Macan’ı İspanya’da kullandım.


Spor otomobil denildiğinde ilk akla gelen markalardan biri olan Porsche, yenilediği kompakt SUV modeli Macan’ı tanıttı. Dış tasarımda birçok farklılığın göze çarptığı aracın ön ızgarası artık daha geniş ve ön farları yeni. Fakat esas büyük tasarım değişikliği aracın arka tarafında. Panamera modeliyle başlayan tek far grubu yeni Macan’da da kendine yer bulmuş. Unutmadan söyleyelim; bu tasarım o kadar beğenildi ki yeni 911 ailesinde de kullanılacağı kesinleşti. Arkadan bakıldığında tek bir çizgi şeklinde gözüken LED ışık şeridi gerçekten çok şık gözüküyor. Aracın arka bölümündeki alımlılığa 3 boyutlu aydınlatmaların ve 4 parçalı LED’lerin katkısı büyük. 6 yeni gövde rengi eklenen yeni Porche Macan’ın ‘Miami Blue’  seçeneğinin büyük dikkat çektiğini de belirtmemiz gerek.

Aracın iç mekanında da büyük değişiklikler mevcut. Önceki versiyonda 7,2 inç olan, yeni Porsche Communication Management (PCM) 10,9 inçlik full-HD dokunmatik ekrana sahip ve standart olarak tamamen ağ bağlantılı. Özellikleri arasında gerçek zamanlı trafik bilgileriyle çevrimiçi navigasyon, cep telefonu bağlantısı, iki ses arayüzü ve akıllı ses kontrolü bulunuyor. Standart olarak gelen özellikler arasında Porsche Connect Plus (LTE telefon modülü ve SIM kart okuyucusu dahil), kablosuz internet bağlantı noktası ve bir dizi yeni Porsche Connect hizmeti de var. Opsiyonel olarak sunulan GT spor direksiyon, Macan’ın sportif iç tasarımını güçlendiriyor. Direksiyona entegre mod kumandası ise ‘Sport Response’ düğmesiyle birlikte isteğe bağlı satın alınabilen ‘Sports Chrono Paket’ine dahil.
< Yeni Macan’da 2.0 litre 245hp benzinli bir motor görev yapıyor. ‘Sport Chrono Paket’ ile 0-100 km/s hızlanması 6.5 saniyede tamamlayan aracın ortalama yakıt tüketimi 8.1 litre. Ama aracın performans detaylarına geldiğimizde ailenin sportif üyesi Macan S’den de bahsetmek gerek. 3.0 litre V6 354hp’lik bir güç ünitesine sahip S versiyonu ‘Sport Chrono Paket’ ile 5.1 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Azami hızı saatte 254 km/s olan aracın yakıt tüketim ortalaması 100 kilometrede 8.9 litre. Sportifliğiyle beğeni toplayan Macan’ın şasisi de farklı genişlikteki lastikler ve dört tekerlekten çekişli ‘Porsche Traction Management’ (PTM) sistemi ile yenilendi. Ön akstaki çelik parçalar alüminyumdan yapılmış amortisör bağlantı çatalıyla değiştirildi.

Yeni Macan'ın üzerinde titizlikle çalışılmış frenlerindeki değişikliği sürücülerin hissetmesi pek fazla zaman almıyor. Pedal hassasiyeti mükemmel seviyede diyebiliriz. Yeni pedal, önceki çelik olandan yaklaşık 300 gram daha hafif ve fren merkez silindirine daha kısa bir çubukla bağlanmış. Bunun sonucunda daha hassas ve çabuk bir fren tepkisi elde edilirken sürücü de sağlam bağlantı sayesinde basınç noktasını hassas şekilde hissedebiliyor. Yeni Macan S'in daha sportif yaklaşımı ön fren disklerine de yansıtılmış. Disklerin çapları 10 mm, kalınlıkları ise 2 mm artırılarak 360 mm ve 36 mm'ye getirilmiş. Yeni fren balatalarının hiçbiri bakır içermiyor. Yeni Macan S isteğe bağlı olarak Porsche Seramik Kompozit Fren Sistemi, PCCB ile de alınabiliyor.

www.instagram.com/onurakcay
www.facebook.com/onurakcayon

VİDEO

FOTO GALERİ

Copyright © 2015 ONUR AKÇAY