VOLVO İLE BUZ ÜSTÜNDE SÜRÜŞ


2013 yılını başarılı satış performansıyla bitiren Volvo Türkiye, 2014 yılına da iddialı bir giriş yaptı. Yeni Drive-e motorlarını Almanya’da özel olarak hazırlanan kış sürüş pistindeki etkinlikte tanıtan firma, yeni sekiz ileri otomatik şanzımanlı modelleriyle hedefini büyütmüş gözüküyor.

Uçağımız soğuk bir günde Münih’e indiğinde karşımızda renk renk dizilmiş Volvo modelleriyle karşılandık. Tanıdığımız, daha öncede kullanma fırsatı bulduğumuz V40, V60, S60 ve XC60 gibi modellerin bu sefer önemli bir farkı vardır; yeni Drive-e motor.

8 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş, tamamen Volvo üretimi yeni Drive-e motorlu modellerle havalimanından ayrıldıktan 115 kilometre sonra Chiemsee Gölü’nde ilk molamızı verdik. Daha sonra şehir içinden 100 kilometrelik bir yolculukla dağ eteklerindeki virajlı yollardan Berchtesgaden’e ulaştık.

Fakat esas etkileyici gösteri, ertesi gün çok erken saatlerde gittiğimiz kar ve buzdan oluşan Hintersee kış sürüş pistindeydi. Kısa pist brifinginin ardından saatlerce kaldığımız pistin üzerinden farklı Volvo modellerini kullanma, hatta zorlama şansı bulduk. Doğru lastikler, doğru kullanım ve son teknolojiyi barındıran elektronik desteklerle birlikte kar ve buzlu zeminlerin dahi zorlanmadan geçilebildiğinin anlatıldığı organizasyondan büyük keyif aldım. İtiraf edeyim; aracın dengede kalmasını sağlayan elektronik sistemleri kapattığımda daha fazla haz aldım. Çünkü aracın doğal tepkilerini, ağırlık transferinin ne zaman bozulduğunu ancak bu sistemler kapalıyken anlayabiliyorsunuz.

Sonuç; Drive-e motorlu Volvo modelleri hem asfalt zeminde hız yaparken, hem de buz üzerinde yere oldukça sağlam basıyor. Size sadece doğru bir lastik seçmek ve ani hareketlerden kaçınmak kalıyor.

Volvo Hedefleri
Volvo Türkiye 2013 yılında 5021 adet araç satışı gerçekleştirdi. 2014 yılındaysa 5500-6000 adet araç satışıyla yüzde 10 büyüme hedefleniyor. 2014 toplam pazar tahminlerinin yaklaşık yüzde 20 düşüş öngördüğü bir yılda Volvo’nun hedefi, iddiasını bir kanıtı.

Volvo Türkiye’nin modellere göre 2014 satış hedefleri;
S60 – 2800 adet - %51
V40 – 1840 adet - % 34
XC60 – 500 adet - %9
S80 – 280 adet - % 5

Daha yeni Daha eski